hoe lipo's in serie laden

Ik heb zo'n beetje het hele forum door gezocht en ik ben er nog steeds niet uit, vandaar dat ik toch ff nieuwe thread heb geopend.

Mijn vraag is; Als ik 2 2s 5000mah lipo's heb. Deze wil ik als 1 4s lipo laden. Hoe moet ik dan mijn lader instellen? Ik heb een ultramat 16.

Is het dan zo dat mijn lader de lipo's ziet als een 4s 10000mah lipo of gewoon als een 4s 5000mah lipo?

want als ik normaal 1 lipo laad dan stel ik in dat mijn lipo 5000mah is en dat hij hem met 5amp mag laden.

Maar nu ziet hij hem dus als een 4s lipo, maar hoeveel mah?

Alvast bedankt voor het antwoord.

In serie mag je de spanning optellen en de stroom niet, die blijft dus 5000 mah.
In jouw geval word het dus 4s 5000mah.

Pas op!

Je hebt kans dat je lipo's het niet leuk vinden om als 4s geladen te worden!

Laad ze alleen als 4s op als je ze ook als 4s in je model gebruikt!

Ik zou dat nooit doen i.v.m.de balanceer-aansluiting die kun je niet gebruiken
dus heb je geen contrôle over het laadproces.

De balanceer-aansluiting kun je wel gebruiken , daar kun je zelf een verloopje voor solderen met wat juiste draadjes (zoals ik heb gedaan) of je koopt een (kant en klaar) setje bij PK racing.

Werkt prima en de lader ziet gewoon een 4S pakket....

Zoeken en vinden is één. Een link klikken en een eerder topic even doorlezen is twee. Moeilijk hoor, alles is al eerder gepost. :hammer: :(

mijn excuses dan heb ik idd niet goed genoeg gezocht, of echt over het hoofd gezien.

Maar ik gebruik mijn accu's ook alleen maar als 4s dus dat komt wel snor.

balanceren is echt niet iedere keer nodig bij het laden, als je dat af en toe doet is het meer dan voldoende

Back