hoe maak ik een starter box zelf

• Topicstarter Topicstarter doetinchem-racer
  • Startdatum Startdatum
D

doetinchem-racer

Guest
informatie of bouwtekening alles is welcome zelfs foto`s

groeten ivo

Aluminium koffertje
1 grote vliegtuigstartmotor met rubber startwiel
1 accu 12 volt 7Ah

Schroef het in de koffer en maak wat stootblokjes om je auto tegenaan te zetten

Klaar !

Hey doetinchem racer,

eindelijk iemand uit mijn stad :D

ik kom ook uit doetinchem, heb je misschien msn?

Greatz,

Diezel

Precies een topic dat ik ook wilde aanmaken. Want ik wil dit dus ook zelf gaan doen. Heb je echt een vliegtuigstartmotor nodig? Want ik heb hier nog wel een 17T motortje liggen (aansluiten op een 7.2V accupack) :P Maar daarmee gaat het zeker niet?

Nee, een 540 motor is veel te zwak. Een klein startkistje heeft 2 stuks 540 motoren die via een vertraging het startwiel aandrijft.

Die vliegtuig startmotoren worden met zeer grote regelmaat voor 20 tot 25 euro 2e hands aangeboden dus is dat een goede keuze.

of je koopt voor zes tientjes een starterbox van Q-World, gangbaar voor zowel 1/8 als 1/10
krachtig, handzaam en je kunt het er zelf niet voor maken :lol:

Ik wil dus ook een startbox kopen,, Ook die van Q-World,, waar zal ik hem kopen,, via Conrad of bij Pk-Racing.. Zelf heb ik al 2 Ni-MH accu's (2800 + 3300 mah)...

Maakt niks uit waar je hem koopt. Ik zou voor de goedkoopste gaan. Tegenwoordig hoef je bij Conrad ook geen verzendkosten meer te betalen als je via i-deal betaald.
Met beide heb ik goede ervaringen.

M.v.g. Mark

Nou.... komt een wiel van 8 euro bij en je moet nog een leuk kistje omheen maken maar dan heb je wel een kistje die met gemak nieuwe/zware motoren kan starten en jaren mee gaat.

Mijn allereerste startkist is met zo'n motor gemaakt en die is ondertussen 16 jaar oud en doet af en toe nog steeds trouwe dienst, ben ruim een jaar geleden pas op een klein kistje over gestapt waar ondertussen al andere motoren in zit.

@crossfreaky14, de Q-world startbox heb ik ook gehad en is echt een aanrader. De motor die erin zit heeft echt ontzettend veel power... bij mij kreeg die altijd met gemak het vliegwiel rond!

Maar als je zelf een startbox gaat maken moet je wel zorgen dat de kist niet te groot/zwaar wordt zodat je hem altijd gemakkelijk kan meenemen.
En zorgen dat je je auto door soort blokjes wordt tegengehouden zodat het startwiel altijd exact onder het vliegwiel zit.

Succes ermee!

Brokstukken zei:
apexi zei:
Roelof zei:
Die vliegtuig startmotoren worden met zeer grote regelmaat voor 20 tot 25 euro 2e hands aangeboden dus is dat een goede keuze.
Bedoel je er zo eentje: Klik

Wat dus neer komt op een besparing van 40 euries voor diegene die niet kunne rekenen :lol:

Is een besparing van veel minder (je vergeet aandrijfwiel, koffer, verdere hardware) voor mensen die verder denken :roll:

TGXnut zei:
Brokstukken zei:
apexi zei:
Roelof zei:
Bedoel je er zo eentje: Klik

Wat dus neer komt op een besparing van 40 euries voor diegene die niet kunne rekenen :lol:

Is een besparing van veel minder (je vergeet aandrijfwiel, koffer, verdere hardware) voor mensen die verder denken :roll:

Vandaar dat ik voor de Q-World ben gegaan :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

is een hpi savage ook met zo'n kist te starten of meer voor serpent ?

Makkelijker als trekstarter en net zo duur als complete rotostart...

Zijn die startkisten een standaard maat of verschillend voor type auto

SAVAGE35 zei:
is een hpi savage ook met zo'n kist te starten of meer voor serpent ?

Makkelijker als trekstarter en net zo duur als complete rotostart...

Zijn die startkisten een standaard maat of verschillend voor type auto

Nee, dat zal helaas niet gaan lukken...
Startboxen heb je in verschillende maten. Bijvoorbeeld voor 1/10, 1/8.

hee lui eindelijk is een paar uit mijn buurt.
ik woon in 's-heerenberg.
natuurlijk geboren in DTC

Back