Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik heb zelf een model sleepboot ik wil daar op mijn schroefaskoker een vetnippel zetten maar hoe moet dat, willen jullie mijn tips en informatie geven hoe jullie dat doen.
Lees jij je verhaal nog eenshallo
frederik gelijk (alweer ???)hahaha
ik doe het dus zo
een buisje recht op zetten op een stukje hard hout (of erthalon)
en dan een boortje er dwars over heen en met de hamer er een slag op geven
niet door de tafel heen slaan want das overdreven
zo krijg je een kraagje aan dat buisje
met een vlammetje wat verwarmen en er soldeertin op doen en terug zuiver maken met een doekje
dan de plaats waar het moet komen op de as ook vertinnen net zoals dat buisje en dan de zaak opelkaar
verwarmen en wat tin toevoegen en dan laten afkoelen
met een boortje door het buisje langzaam boren (maar wel eerst de as er uit halen )want dat vergeten er sommige wel eens
en dan kan het zijn dat door het boortje er braam aankomt en je of de bus beschadigd bij het uithalen van de as
of de as geraakt er niet meer uit en das ook knudde
vet in de as en daarna een darmpje en een stopje op het buisje en klaar
als je twee assen hebt dan met het darmpje de twee assen doorverbinden heb je geen stopje nodig
groetjes raf
wilt u dan misschien een plaatje bijvoegen hoe die smeernippels er uit zien die uit twee delen bestaan ik heb geen vlauw benul hoe die dingen er uit zien.
jan das mooi gesoldeert dat je daar gedaan hebt
groetjes raf
even kijken of ik het begrijp ik heb dat stuk vanraf gelezen dus jullie zeggen al heb je gewoon je schroefas koker en die is open aan de binnen zeide van het schip en je doet over die schroefas koker een klein stukkje buis er over heen met een rond kantje je op de schreoaskoker solderen dus dan heb je je schreofaskoker met aan het eind een verdiking en dan een gat er in en een soort slangetje maar hoe krijg je je die opening dan dicht aan de voor kant bij die verdikking. klop het wat ik zeg