hoe maak ik me RC auto type tt-01 sneller

• Topicstarter Topicstarter Monkeyclyde
  • Startdatum Startdatum
M

Monkeyclyde

Guest
hallo mensen
ik ben net nieuw en heb al een jaartje een rc auto
15 jaar oud enzo

ik heb een Rc auto type tt-01 met wat aluminium dingen maar hoe kan ik hem sneller maken

Laatst bewerkt door een moderator:
Sneller qua topsnelheid of op een circuit (bochten)?

Er zijn veel dingen die je kunt doen.
-Onderhoud/schoonmaken kogellagers
-Een accu met meer cellen gebuiken (hogere spanning geeft meer snelheid, maar je regelaar moet het wel aankunnen)
-Betere motor
-Schuimbanden voor grip in de bochten
-Andere tandwielverhouding (grotere pinion)

Bij alles wat je snelheid verhoogd komt meer onderhoud kijken. Als je twee keer zo snel gaat zijn de klappen twee keer zo hard en in de helft van de tijd. Slijtage neemt dus kwadratisch toe om het maar even zo simpel te zeggen.

qua topsnelheid
en wat voor schuimbanden ik rij het vaakst buiten gewoon op gladde tegels
ik heb een betere motor maar nog een standaard regelaar zijn daar misschien nog betere van die niet heel erg duur kosten

iedergeval bedankt voor de tips

Laatst bewerkt door een moderator:
Een snellere motor dan die standaard motor is wel leuk, een grijs motortje geeft niet echt veel power. Eerst zijn enkele aanpassingen wel aan te raden :
- Heb je al kogellagers?
- Als je nog die standaar TEU-101BK regelaar ga je niet veel snellers kunnen kopen.

Als ik van jouw was, zou ik gewoon een setje kogellagers (als je die niet hebt) en op eBay een eZrun brushless 9.5 setje kopen. Lekker snel, en niet duur voor wat het is.

Succes alvast.

met de standaard regelaar kan je kijken naar een super stock RZ of TZ motor (23t).
deze motoren heb ik zonder problemen kunnen draaien in mijn TT-01.

kogellagers zijn een goede optie als je die nog niet had en je tandwiel verhouding veranderen kan wonderen verrichten ;)

Zoals Joris R en Amateur zeiden zou ik ook gaan voor een andere motor erin.
Is het budget wat ruimer ga dan voor die 9.5T motor op 2s lipo
Zoniet zou ik zo een RZ motor proberen.

Als je nog geen kogellagers hebt wordt dat hoogtijd. Dat verschil is enorm in weerstand!

Back