hoe maak ik water

• Topicstarter Topicstarter boomkangeroe
  • Startdatum Startdatum
B

boomkangeroe

Guest
hallo,

ik maak diorama's van iets heel anders namelijk van dierentuinen.
zou iemand mij kunnen zeggen hoe ik op een goede manier water maak, ik zit daar nogal vaak mee te hannessen.

alvast bedankt.

Hoi, vroeger bij mijn treinbaan gebruikte ik gerimpeld/gegolfd glas (weet niet hoe het noemt) De onderplaat of bodemplaat kun je bv. ruw uithollen, je schildert deze in een natuurlijke kleur (kleur is erg belangrijk om het realistisch te doen lijken, zo ga je er als kleuter vanuit dat water steeds blauw ziet, terwijl een rivier eerder groen/bruin is.)
Je kan in het uitgeholde deel ook nog steentjes, soort struikjes plakken, eventueel gewoon in de verf laten vallen en dan glas erover en randen bijwerken met gips, knauf, polyester...

Ook heb ik gewoon eens een reliëf aangebracht op de bodemplaat, ook weer geschildert, maar dan met glansvernis een aantal dikke lagen erop, dit is nog mooier omdat je hiermee watervalletjes enzo kan maken.
En door de dikke laag lijkt het best wel op water, maar zoals ik eerder al zei, de kleur is het meest belangrijk.

groetjes
Steven

Je kan ook altijd acryl gel gebruiken. Dat kun je in kunstwinkels en hobbywinkels kopen. Het is een wit goedje dat doorzichtig wordt als het droogt. Ik gebruik het vooral om water rond schepen te maken. Je kunt er een laag blauw onder verven en een laag boven dan krijg je een soort dieptezicht. Je kunt er ook visjes in duwen als het nog niet droog is en dan met een half dekkend blauw overgaan, dan zie je de visjes erinzitten.
Hier is een schip waar ik met Acrylgel water gemaakt heb.
http://www.modelshipgallery.com/gallery/misc/patrol/tarantul-400-rv/rv-index.html
Nog maar één van m'n eerste met deze methode. Er moet dus nog één en ander verbeterd worden. Maar je kunt dus de kleuren en dikte aanpassen naar je eigen wensen.

Back