Hoe maak je een salto met je rc vliegtuig

Up met voldoende snelheid anders kom je niet over de top als je een loeping bedoeld.
Een rol, doe je met je rolroeren als je rolroeren op je toestel heb.
Zonder rolroeren kan ook (tenminste met een easystar) even uit het hoofd, ful up en ful ruder.

Mvg,

Pascal.

Laatst bewerkt:
De salto:
Vliegtuig goed vasthouden.
Omhoog springen.
Knien optrekken en achterover roteren.
Op de voeten landen.
:D

Rol over ken ik niet.
Wel een rol of een wingover.

Rol over ken ik niet.
Heel makkelijk:
-Vliegtuig goed vasthouden
-Languit gaan liggen (vliegtuig stevig vast blijven houden)
-Languit over de vloer rollen (vliegtuig stevig vast houden, krakende geluiden negeren)
-Opstaan, restanten vliegtuig stevig vast blijven houden
-Naar kliko lopen, vliegtuigrestanten in kliko dumpen
-Stoffer en blik pakken
-Eventuele resten die op de vloer achtergebleven zijn opvegen en in kliko deponeren
-Klaar.....

Heel makkelijk:
-Vliegtuig goed vasthouden
-Languit gaan liggen (vliegtuig stevig vast blijven houden)
-Languit over de vloer rollen (vliegtuig stevig vast houden, krakende geluiden negeren)
-Opstaan, restanten vliegtuig stevig vast blijven houden
-Naar kliko lopen, vliegtuigrestanten in kliko dumpen
-Stoffer en blik pakken
-Eventuele resten die op de vloer achtergebleven zijn opvegen en in kliko deponeren
-Klaar.....

Hahahahahaha!!! :rofl: :D

Groeten, Ramses
.

Ik heb een vraag hoe maak je een rol over met je vliegtuig

Salto/rollover is een makkie, zoals je inmiddels hebt kunnen lezen.

Veel moeilijker is de dubbele flikflak, daar ben ik zelf ook nog steeds op aan het oefenen. Misschien dat de experts in dit draadje daarover ook kunnen adviseren?

Dirk

ahahhaahahhaha
Blij dat je het goed opvat. We maken natuurlijk geintjes en die zijn nooit echt kwaad bedoeld.

Hoe je kunstvliegt laat zich niet makkelijk in geschreven woord uitleggen.
Ieder model reageert anders en het gaat om het herkennen van de reactie van het model op je stuurcommando's.
En daar weer goed op reageren en de boel corrigeren.
Vervolgens moet dat allemaal uiteindelijk zonder bewust nadenken gebeuren.
Een simulator helpt voorzover het de commando's op het juiste moment in de goede richting betreft, maar de werkelijkheid is veel lastiger.
Daar helpt een goede instructeur bij om het zonder brokken te laten gebeuren.

Op deze site worden de meest-voorkomende/ bekendste figuren uitgelegd, waarbij je meteen ook de juiste namen leert ;)
http://www.fokkerfour.nl/aktiviteiten/aerobatics/aerobatics.html

Maar goed, dan weet je nog niet wat je moet doen om ze ook daadwerkelijk uit te voeren. :)
Dat legt Bruno hierboven uit. Inderdaad, iemand die je wegwijs maakt en het gebruik van een simulator, maar belangrijk voor het echie is dat je in het begin wat hoger moet gaan vliegen zodat je tijd hebt te corrigeren als het fout mocht gaan.;)

Back