Hoe makkelijk schoon te maken van je auto?

Hey mede rc-rijders,

Met de weersomstanigheden is het natuurlijk niet altijd mooi droog weeg. Maar soms wil ik gewoon eventjes rijden. Ondanks dat het spekglad is.
Vandaag ben ik een paar keer op het grasveldje geschoten. Auto is nu goed vies. Er zit veel zand op. Hoe maken jullie dit schoon? Elke keer de auto uit elkaar halen zie ik niet zitten.
Meestal gebruik ik een oude tandenborstel voor de moeilijke plekjes. En dan een gewoon doekje voor de wat grotere oppervlakte. Is wd40 ook te gebruiken?
Het is een tt-01.

Groetjes Aron

wat ik meestal doe is hem zo goed mogelijk schoonmaken met inderdaad een tandenborstel.
Haal alleen de wielen af, verder laat ik hem in elkaar zitten, uiteraard zonder body en accu...
En 1x in de maand ong. gaat hij veel verder/helemaal uit elkaar om alles schoon te maken, eventuele defecten te verhelpen en indien nodig dingen opnieuw invetten.
Tot nu toe geen problemen mee gehad behalve dat je hem tussendoor wel zo goed mogelijk schoon moet houden, ben weleens m'n achterdempers vergeten, na een maand kon ik deze dus vervangen...

Toen ik nog een autotje had, vond ik het makkelijk om hem even schoon te blazen met een compressor. Olie en prut vliegt er zo vanaf.

Toen ik nog een autotje had, vond ik het makkelijk om hem even schoon te blazen met een compressor. Olie en prut vliegt er zo vanaf.

Idd, alleen wel even een bril opzetten als je dat doet, want die crap wil je ook nog wel eens om de oren vliegen als je niet oppast. :mrgreen:

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je ook al veel teweten. Er zijn al een aantal dergelijke topic's aangemaakt..

is dit misschien wat voor je???

gr Sander.

autott01064.jpg

autott01066.jpg

autott01067.jpg

Hoe kom je daaraan? Gekocht of zelfgemaakt?
Die zoekfunctie van dit forum werkt niet altijd even goed. Bij mij althans.

Een compressor machine aanschaffen is niet reeel omdat ik de enige ben die in dit huis aan techniek doet:P

Ik weet niet of er in de buurt nog ergens een benzine pomp is, maar die van shell hebben vaak een compressor, 50 cent voor een half uurtje geloof ik. Misschien een idee dat je voordat je naar huis gaat daar even je karretje schoon blaast. Heb je thuis ook niet zon rotzooi. ;)

Hoe kom je daaraan? Gekocht of zelfgemaakt?
Die zoekfunctie van dit forum werkt niet altijd even goed. Bij mij althans.

Een compressor machine aanschaffen is niet reeel omdat ik de enige ben die in dit huis aan techniek doet:P

hey,
ik maak deze zelf van polyester, ik heb er een mal voor gemaakt.
bij intresse, stuur me maar een PM.

en een compressor werkt uitstekent.
de aldi heeft nog wel eens een leuke aanbieding.

Gr Sander.

hey,
ik maak deze zelf van polyester, ik heb er een mal voor gemaakt.
bij intresse, stuur me maar een PM.

en een compressor werkt uitstekent.
de aldi heeft nog wel eens een leuke aanbieding.

Gr Sander.

Ik heb je ook even een PM gestuurd over de binnen kap van polyester.

Back