Hoe mensen te enthousiasmeren voor wedstrijddeelname

Discussie in 'F3A' gestart door sc_f3a_henri, 15 jan 2013.

  1. ked

    ked

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    869
    Locatie:
    Drachten
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Misschien handig om dit draadje te houden waar het voor bedoeld is en specifieke product vragen in nieuwe draadjes onder te brengen.
     
  3. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Twee belangrijke links voor de aspirant wedstrijd vlieger:

    Jury instructie: http://kunstvlucht.modelvliegsport.nl/images/bestanden/presentaties/jurycursus-2012.pdf

    kijk maar eens door die jury cursus heen en zie waarop gelet wordt en hoe er beoordeeld dient te worden.

    Reglementenboek kunstvlucht : http://www.modelvliegsport.nl/index...ad/365-reglementenboek-sectie-051-kunstvlucht

    zowiezo een handig docje om eens door te lezen, dit beschrijft alle spelregels voor de kunstvlucht klassen.

    Op bladzijde 15 staan de plaatjes van het F3A-C programma
    Op bladzijde 36 en verder staat de beschrijving van de figuren

    Als je het jury docje doorgelezen hebt, zal je zien dat 'geometrie' van de gevlogen figuren een belangrijk beoordelings criteria is. Om je een beetje inzicht te geven in de figuren is het heel slim om eens wat lege velletjes papier te nemen, een passer, geodriehoek, liniaal, potlood en gum, en de figuren allemaal eens uit te tekenen.

    Hou daarbij rekening met:
    - rechte stukjes voor ieder rol en cirkel segment
    - gelijke radius van cirkel delen binnen een figuur.
     
  4. New-bie

    New-bie

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    85
    Hartelijk bedankt WVR bijde bestanden gedownload en ga het rustig bestuderen ,maar ik zie nu al dat het een heleboel is.

    Kan in iedergeval voorlopig het benodigde werk doen. In iedergeval hartelijk bedankt voor alle hulp aan iedereen ,en zie jullie in levende lijven bij een clinic of een wedstrijd.

    Veel vliegplezier Groeten Cees
     
  5. New-bie

    New-bie

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    85
    @ Henri hoe staat het er voor met de ideen voor het f3a-c??
     
  6. New-bie

    New-bie

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    85
    @ WVR :Wat een berg leesvoer ,maar goed de eerste kist is er heb van iemand de sebart shark over genomen met een klein beetje werk eraan en de hacker moter.

    Ben er erg blij mee Cees
     
  7. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Hoi Cees

    Zo te lezen ga jij ruim op tijd klaar zijn voordat het nieuwe seizoen start.!!

    Dus gewoon inschrijven (zodra de data bekend zijn , zie : F3A.nl ) en meedoen....
    iemand die mee doet, kan nooit verliezen.... ;-)

    Winfried
     
  8. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Overigens, als iemand een keer wil komen kijken of wat kletsen over F3A, als clubvliegers (Henri, Richard, Maarten, ondergetekende) posten wij meestal op onze site wanneer we gaan vliegen. Als je dus op mvsb.nl kijkt zie je bijv dat vandaag Henri vanaf 11.00 en ik vanaf 14.00 er is/ben.

    Volkert
     
  9. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Ik zag bij de heli-vliegers dat voor de C geen KNVvL lidmaatschap nodig is. Is dat bij F3A-C ook nog zo?

    Volkert
     
  10. Richardvw

    Richardvw

    Lid geworden:
    23 okt 2007
    Berichten:
    111
    Locatie:
    St Oedenrode
    Deelnemers
    Een deelnemer dient lid te zijn van de KNVvL. Uitzonderingen zijn van toepassing voor:
    Niet KNVvL-leden van 18 jaar of jonger. Zij kunnen aan een wedstrijd deelnemen, mits
    verzekerd tegen aansprakelijkheid met betrekking tot modelvliegen. Zij kunnen voor wedstrijden,
    indien geen lid, niet op een NK-einduitslag geplaatst worden of deelnemen aan selecties.
    Niet KNVvL-leden ouder dan 18 jaar. Zij kunnen aan een wedstrijd deelnemen, mits verzekerd
    tegen aansprakelijkheid met betrekking tot modelvliegen en zij betalen naast het inschrijfgeld per
    keer een jaarlijks vast te stellen “bijdrage in de organisatiekosten”. Zij kunnen voor wedstrijden,
    indien geen lid, niet op een NK-einduitslag geplaatst worden of deelnemen aan selecties.
    Desgevraagd kunnen leden van een buitenlandse zusterorganisatie deelnemen op vertoon van hun
    lidmaatschapkaart en verzekeringsbewijs. Zij betalen geen “bijdrage in de organisatiekosten”.

    Citaat uit: Downloads | Wedstrijdreglementen 2013
     
  11. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb toch echt een schrijven voorbij zien komen waarin staat dat de subcommissie dit zelf kan bepalen. Ik doe mn best dit eens op te zoeken.
     
  12. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Wat is je punt Laurens? Richard schrijft toch hetzelfde wat jij eerder geschreven in het knvvl draadje?

    Volkert
     
  13. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Klopt, ik heb mijn antwoord niet helemaal volledig gemaakt zie ik.

    Jij zei dat wij een C klasse hebben waar je als niet-KNVVL lid mee kan doen. We hebben wel een sportklasse, maar onze hogere klasses zijn allebei een WK klasse. Geen echte C dus, bij ons kan je vanuit de beginklasse naar 1 van beide hoofdklasses doorstromen.

    Vroeger was het wel dat alleen de C toegankelijk was voor niet-KNVVL leden. Tegenwoordig is elke klasse voor niet-KNVVL leden toegankelijk, alleen doe je hooguit mee voor de daguitslag. Plaatsing voor het NK is alleen mogelijk voor KNVVL leden.
     
  14. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Ok, zo te zien ook van toepassing op F3A vwb deelname.

    Volkert
     
  15. New-bie

    New-bie

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    85
    En toen bloede het draadje dood ,jammer maar waar ,maar goed maar weer een offline {offdread) bericht .

    Op de F3A site de eerste datum voor een clinic vermeld in son op 6 April en heren ik ben er ,neem ook de shark mee zo dat ik hem door jullie kan laten beoordelen en afstellen ,hoop alleen dat er ook zon is want deze grijze bergen ben ik echt zat ,zoals vele anderen wil ik gewoon vliegen.
     
  16. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Graag even bij het "clinics" draadje kijken voor meer info!!

    f3a-b-c-en-clincs
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  17. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    De starter van dit draadje is helaas ook erg stil...?
     
  18. ruud01

    ruud01

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    369
    Hebben er mensen interesse in een clinic bij de BMVC te Vijfhuizen (bij schiphol)?
    Dit is de club waar ik vlieg en hier is het altijd mogelijk een clinic te houden. Voor mensen uit Noord en Zuid-Holland is dit niet zo heel ver weg.

    Bij interesse laat het even weten in het draadje en we prikken een datum en zetten dit op poten.

    link naar de website
    www.bmvc.nl

    Groeten,
    Ruud.
     
  19. marcelvdwart

    marcelvdwart

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Rosmalen, NB
    Ook ik vind F3A zeker mooi om te zien en ik denk ook dat het een zeer goede basis is om goed te leren vliegen. Ik zou graag een F3A kist willen hebben.
    Het grootste probleem vind ik de kisten van 2m, ik zou best Met Peter Hoogstraten en Richard willen F3A oefenen, maar ik wil geen grote kist ivm ruimte gebrek (ja nu al..)

    Een 1.6m Sebart Wind 50E of Angel zou kunnen, maar daar zijn er al redelijk wat van op de club.. gaat um dus niet worden. Sebart Miss wind vind ik niet heel mooi.

    maw zijn er andere ARF's te vinden van rond de 1.6m? www.Bigplanes.nl heeft wel wat kisten van ESM, maar ik heb vrijwel niets over die kisten van ESM kunnen vinden.

    Indien er wat meer ARF's zijn van rond de 1.6m en ze vliegen strak, dan is het een kist dat je graag oppakt en eerder mee wil vliegen omdat hij o zo fijn vliegt. Spelenderwijs doe je wat figuren, voor je het weet Staan Peter, Richard, Mark naast je en ben je wat figuren aan het oefenen. en wie weet dan kan het hard gaan.

    conclusie: een gebrek aan 1.6m alternatieven voor mij dan..
     
  20. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    conclusie: een gebrek aan 1.6m alternatieven voor mij dan..[/QUOTE]

    Misschien is deze wat voor jouw :
    zubehr-zb

    Monolog 70

    En deze is ook nog in de aanbieding voor 249E

    Gr Frank

    Ps: een nieuw draadje is misschien beter, voor deze vraag
     

Deel Deze Pagina