nou ik zelf denk dat je voor 100 euro dat het meschien net kan
bij mij op de club laten we alle beginners altijd eerst een lvt bouwen.
maar dan denk je wat is een lvt? dat is snel even geschetst dit:
6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6
6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 66 6 6 6 6 6 6 6 6 6
6 dit moet dan bol zijn ----------------- > 666
6 6 6 6 6 66 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6
6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6
ik kreeg mijn schets hier zo gouw niet op dus het moet maar even zo.
je hebt de voor kant bol maar de rest is gewoon recht. maar dit is hee heel simpel bootje die iedereen kan bouwen die leuk vaar en bij na niet fout kan gaan. en dit sabloontje kun je ook gewoon zelf tekenen.
en kan ook nog best foto's maken hoe hij er uitkomt tezien waneer die af is.
deze kun je gewoon van balsa bouwen de voor de zijkant pak je 5mm
en de onderkant 3mm. hoe groter je hem bouwt hoe meer hout je nodig bent hoe duurder hij wordt. maar in in denk je tussen de 5 en 10 euro zit je heel ruim.
dan de bestuuring:
als je nou iets meer geld had zou je een spektrum dx5 kunnen halen die kost 90 euro heb je echt een hele mooie bestuurings set. maar dat zit er nu niet echt in. als ik jou was zou ik gewoon door sparen voor die dan heb je echt een mooie waar je de komenden jaren genoeg aan hebt.dat is deze:
maar kijk anders gewoon is op marktplaats daar kunje deze voor 45 euro kopen. als ik jou was zou ik gewoon hier het tekoop forum goed in de gate houden voor leuke koopjes. en marktplaats. ik zou zegen reken voor de zender en ontvanger maar zo'n 60 tot 70 euro. soms zitten bij die sets ook als servo bij maar lang niet altijd. een servo is dit:
en dat ben je nodig voor het stuur. reken daar maar zo'n 5 tot 10 euro voor. en dat tenslote ben je nog een accu en lader en regelaar hebben.en de motor hebben. reken voor de motor maar 10 euro regelaar 20 accu 10 en oplader ook 10 euro.
( maar dit zijn allemaal bodem prijsen met goed zoek ben je dit kwijt.
maar als je niet goed zoek ben je het dubbele kwijt of zelfs meer)
dan nu de afwerking:
als ik jou was zou ik water gedraage verf nemen wat dan kun je de kwasten gewoon met water wassen. maar wat is water gedraage verf?
dat is verf opwater bassis.
wat gaat mij dit allemaal kosten
balsa hout 10
lijm 7
zender en ontvanger 70
servo 10
regelaar 20
accu 12,50
lader 12,50
verf 10
----------------------------------
152 euro
conclusie:
ik heb mij bedacht eerst dat ik dat ook best kon maar het kan dus niet voor 100 euro als ik jou was zou ik das gewoon door sparen tot dat je 200 euro. want dat kun je alles gewoon zeker kopen wat je nodig hebt. want voor al bij de bestuuring heb ik allemaal bodem prijsen neet gezet.
dat is ook het geene wat beginen zo duurmaakt de bestuuring.
als ik jou was hou gewoon goeg het tot koop forum in de gaten en ander veiling site's dan komt het heus wel goed.
nog veel succes er mee ik hoop dat je hier wat aan hat
gr mike