Hoe moet ik landen ??

• Topicstarter Topicstarter Arjun
  • Startdatum Startdatum
A

Arjun

Guest
Ik heb een electro vliegtuig ik ben maar een beginner het is een 3 kanaaals zenden en het vliegtuig is van harde piepschuim gemaakt het is een piper j3 een gele ik wilde vragen de lucht in krijgen is makkelijk besturen kan ook wel maar HOE moet ik nou precies landen ik heb deze vraag al eerder gesteld aan andere maar ze zeggen je moet naar een vliegclub ik ga al binnenkort inschrijven in zoetermeer maar ik wil jullie reactie en antw. weten ik had ooit gehoort je moet motor uitzetten en dan zwevend naar beneden laten komen en hand bij hand trimmen en neus hoog trekken . ik hoop wel wat te horen
alvast bedankt

Arjun

We kunnen het hier wel neer zetten maar in de praktijk is het tocch altijd weer een beetje anders. Ik ben zelf instructeur en kan je normaal heel goed helpen maar om hier de theorie neer te zetten waarna jij die gaat uitvoeren is heel iets anders. De meeste instructeurs zullen hiermee dan ook voorzichtig zijn. Zij willen ja immers niet de schuld krijgen als het dadelijk toch mis gaat.

hoi

ok bedankt trouwens geef je zelf ook les misschien kan ik wel bij jou les komen nemen :) ??

Ik zit wel wat ver uit de buurt denk ik, of je moet naar Zuid Limburg komen.

Helaas voor jou Arjun maar een schriftelijke cursus modelvliegen bestaat niet. Net als Theo ben ik ook instructeur. Theoretisch kan ik je haarfijn uitleggen hoe je landen moet maar zoals theo ook al schreef de praktijk is altijd net even anders. Er zijn altijd dingen die jou landing (nadelig) zullen beinvloeden.