hoe moet je nu weer een mini gyro (ikarus) afstellen ?

• Topicstarter Topicstarter steven.
  • Startdatum Startdatum
S

steven.

Guest
Hello, m'n heli staat al enkele maanden aan de kant omdat ik geen geld had voor de herstelling van m'n staartrotor. Nu ik al een tijdje weekendwerk heb, en de examens bijna voorbij zijn zal die binnenkort weer gaan vliegen :P

Maar ik m'n gyro staat nog slecht afgesteld van de laatste keer,
en het is dan misschien wel een domme vraag, maar hoe moet je een mini-gyro van ikarus nu eigenlijk afstellen, ik draaide steeds de potmetertjes bij tot de staart min of meer recht bleef hangen,
maar ik las hier en daar op het internet steeds andere manieren voor een gyro af te stellen, (bv potmeter zero adj volledig dichtdraaien enz.. :?: )
Kan iemand even helpen ?

Steven 8)

steven. zei:
Maar ik m'n gyro staat nog slecht afgesteld van de laatste keer,
en het is dan misschien wel een domme vraag, maar hoe moet je een mini-gyro van ikarus nu eigenlijk afstellen, ik draaide steeds de potmetertjes bij tot de staart min of meer recht bleef hangen,
maar ik las hier en daar op het internet steeds andere manieren voor een gyro af te stellen, (bv potmeter zero adj volledig dichtdraaien enz.. :?: )
Kan iemand even helpen ?

Steven 8)

hallo Steven,

Jammer voor je, maar de mini-gyro van Ikarus heeft een mini-werking.
Er valt eigenlijk niets aan af te stellen waarmee je ook maar een klein beetje een bevredigend resultaat kunt behalen.
Zoals je zelf al zei: Je blijft aan die potmetertjes draaien.
De enig oplossing is om een betere gyro te kopen.
Dan zou ik kiezen voor een GY240,
Kijk daartoe even op www.eheli.nl

vr.gr.

Joyce

mm, ok bedankt Joyce,
dat is wel even pech hebben met het mini gyro, maar voorlopig zal ik deze houden aan geldgebrek, m'n eco8 is dit weekend gecrasht omdat ik zo stom was om in veel te hevige wind te vliegen.

Groeten
Steven

ik ben ook begonnen met zo'n minigyro. wat een ¡¤€¼‘)()*&^%@#$% ding. heb nu een betere, maar volgens de kenners nogsteed een slechte, wat het vliegen toch een stuk makkelijker maakt.

even sparen voor een andere gyro lijkt mij de moeite zeerzeker waard :yes:

Groeten Halmar

Ja, een 240 heb je al rond de 100 en een 401 voor 130..
( Wel zonder servo)

En dan heb je ook wel een leuke gyro in huis :wink:
Ik merk echt goed het verschil..

Gr Linh

Back