Hoe Moet Me Lader Staan Voor Mx 12 Zender

• Topicstarter Topicstarter rc-dennis
  • Startdatum Startdatum
R

rc-dennis

Guest
hallo ik heb hier een graupner mx-12 zender nou moet ik die opladen met me graupner ultramat 14 onder nimh maar weet niet hoe die moet staan kwa ampére en zo wie kan me helpen

MX12

Hoi,

in de handleiding staat exact hoe je deze accu moet laden ... niet gelezen ?

laadstroom
Om schade aan de zender te voorkomen, mag de laadstroom zonder laadbeveiligings-schakeling max. 500 mA (0,5 A) en met beveiliging max. 1,5 A bedragen

Aanwijzingen bij het laden van de zenderaccu met een automatisch laadapparaat
· Houd u altijd aan de aanwijzingen van de laadaparaat- en accufabrikant.

· Test eerst door middel van een paar proefladingen uit, of de afschakel-automaat van het laadapparaat probleemloos werkt.
Dit geldt met name, wanneer u de standaard ingebouwde NiMH-accu met een laadapparaat voor NC-accu’s wilt opladen. Pas eventueel de Delta-Peak-afschakelspanning aan, wanneer het apparaat deze optie bezit.
· De laadstroom moet met de handmatige stroomkeuze van het apparaat worden ingesteld, om er zeker van te zijn, dat de max. laadstroom van 1,5 A niet overschrijden kan! Nooit aan het apparaat zélf de automatische keuze van de laadstroom overlaten!
· Voer geen accu-ontladingen of accu-onderhoudsprogramma’s uit via de laadbus! De laadbus is hiervoor niet geschikt!
· Moet de zender met meer dan 1,5 A geladen worden, dan moet deze in ieder geval uit de zender worden gehaald, om een mogelijke beschadiging door warmteontwikkeling in de zender te voorkomen."

Succes !

Back