hoe nieuwe TT53 afstellen?

Hallo,
Heb mijn T-rex 600 N Pro volledig in elkaar zitten met een TT 53 motor.
Hoe begin ik eraan om de TT 53 te starten,afstellen,hoelang moet hij roderen voor hij zijn volle toerental mag draaien,welke max. temperatuur mag hij hebben,enz...,dus op 15% nitro heb ik gelezen.

Een nieuwe motor start ik altijd met de hoofdnaald 2 hele slagen open, zodat ik zeker weet dat die te rijk staat.
Daarna zorgen dat de motor niet heet loopt en geen volle toeren draait ( dus rijk lopen) dit doe je een tankje of 4 en daarna kun je de motor langzaamaan beter af gaan stellen. Je kun gewoon vliegen tijdens deze procedure, maar houd het rustig.

Heb je eentje vast met de nieuwe carb of nog met de oude ?
De nieuwe kun je herkennen aan de hoofdnaald daar waar de zeskant aanzit , lijkt het een dubbele moer dan is het de nieuwe . Belangrijk want de oude heeft wat afstelproblemen .;) Spreek uit ervaring .

Een nieuwe motor start ik altijd met de hoofdnaald 2 hele slagen open, zodat ik zeker weet dat die te rijk staat.
Daarna zorgen dat de motor niet heet loopt en geen volle toeren draait ( dus rijk lopen) dit doe je een tankje of 4 en daarna kun je de motor langzaamaan beter af gaan stellen. Je kun gewoon vliegen tijdens deze procedure, maar houd het rustig.

2 slagen is voor de RL veels te krap > kijk even in het boekje voor de break in settings, volgens mij zaten die op 2.5 a 3 slagen

wat ook goed werkt is een carpsmart

je zet je carpsmart op 90°

en je zorgt dat je naald dicht blijft (starten met 2 toeren)
en per tank dat je vliegt zet je 3 tantjes minder
tot je ziet dat je carpsmart je naald net open doet
(dan ben je tog al een tank of 5 bezig)
dan staat hij goed
en je zet dan je carpsmart op 100°
door dat hij is afgesteld in de hover op 90°
komt hij goed onder balast met 100°

dit is voor mij een geel goede weg voor iemand die nog geen motor kan afstellen

groeten

Back