Hoe ontladen

Dus eigenlijk werkt dat hetzelfde als dat je met de lader ontlaad.
Voor beide geldt dus, hou het in de gaten.

Klopt die conclusie?

hallo

handleidingen zitten ook niet voor niets bij een laad apperaat.

daar staat alles klaar en duidelijk in tot welk voltage je per cel mag ontladen
indien je geen handleiding hebt gebruik dan de zoekfunktie van google of yahoo en het kan zijn dat je de handleiding in een van de wereld talen vind (een paar duizend denk ik)

ik ontlaad dus nooit of ze moeten in mijn boot zitten
waar ik mee aan het varen ben op en in het water

groeten raf

Zoals Harm al schreef het maakt niet uit of je een (auto)lamp gebruikt of de lader/ontlader. Je moet wel zorgen dat je op tijd stopt met ontladen. De lader/ontlader heeft een automatiek, die kan je het beste gebruiken, die stopt als de minimale spanning bereikt is.
Overigens is dat ontladen niet nodig. Hooguit één of twee keer in een heel jaar is voldoende. Dat "geheugeneffect" waar je bang voor bent gemaakt bestaat hoegenaamd niet meer dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Lees mijn hele verhaal over NiCad's er maar eens op na, je vindt het HIER.

Mijn accu voor de gravel hound was al versleten voordat het geheugeneffect zichtbaar werd! T was dan ook zo'n 13 euro accu tje maar dan nog ..... Doe maar wat ernst zegt want die heeft het (bijna ) altijd bij het rechte eind :wink: (ik spreek uit ervaring)

Ik heb je verhaal doorgelezenen en nu al heel wat meer,hoe het werkt :).
Vooral in het stuk,over het laden van Nic-cads,ben ik al heel veel punten in de praktijk tegen gekomen :D.

Ik zal mijn accu's vanaf nu laden op 2A(duurt wel een stuk langer zeg).En ik zal de packs,eens in de zoveel tijd ontladen met mijn lader.

Wat handig toch forums :thumbsup:

Beter nog is nog langzamer laden ...... Al valt dat bij die stickspacks geloof ik wel mee.... ik persoonlijk laad ze meestal ( 2100 accu) 1-2 of 3A
licht aan mijn stemming en soms ook wel eens 4 :oops:

ach ja,het probleem is,als het nog langzamer gaat,het wel erg lang duurt,voordat ik kan racen .....

Tis misschien beter om het nog lager te doen,maar op 2A laden lijkt mij zo wel prima :)

dan moet ik alleen nog een voeding erbij hebben,ik heb al 2 laders :)

Die Power peak ultimate en een Robe Powerpeak 3(de oude versie)

Of mijn 10 Ampere voeding moet 2 van die laders aan kunnen

hallo

ik gebruik 2 powerpeak 2 er op zonder problemen
wel niet laden op 6amp dat is wat teveel van het goede

groeten raf

Dat begrijp ik, maar met elke 2 ampere laden,aan die voeding moet denk ik wel kunnen.

Maar de vraag is,hoe zet ik 4 crocodillenstekkers op die ene aansluiting op de voeding :?

hallo

op mijn voeding zitten van die ronde pluggen
daar steek ik van die bananen stekkers in met een gat in de stekker
daar gaan dan weer van die stekkers in en zo bouw ik naar boven

ik kan op die pluggen wel van die krokodille klemmetjes zetten in dien nodig
ik heb de kabel doorgesneden en er een sigarenaansteker tussen gezet (mannelijk)
zo kan ik vanuit de auto laden als ik ergens naar toe rij (moet de kap niet open blijven de rijd wreed moeilijk)
ik he dus ook een vrouwelijke plug met aan de andere kant van die bananenstekkers

voordat men hier weer begint van die sigaren aansteker pluggen zijn niet goed
voor mij dus wel (ik gebruik ze reeds jaren en ben er tevreden van )

groetjes raf

aha,ik vroeg me al af hoe jij dat dan deed :D
Want ik vond het al nogal link met zoveel krocodillenstekkers over elkaar
heen te zetten

Back