Kollega's piloten,
Momenteel ben ik bezig een nieuwe romp aan het maken met verstevigingsringen en spanten (zie foto)
De "beplating" van de romp wordt uitgevoerd met een zelfklevende tape (dus geen balsa of ander materiaal) en dit vanaf de voorzijde van de romp (buis aan de linkerzijde) over de verstevigingsringen heen, naar het einde van de romp.
(principe van de Zeppelin)
maar.....
Om de servo's, batterijen en dergelijke te kunnen bereiken voor nazicht en onderhoud moet ik enkele kontroleluikjes maken in de "cover" film.
Hoe kan ik dit op een goede wijze uitvoeren?
(de cover is tamelijk dun =- 0.1 a 0.2 mm)
in de FAQ's heb ik geen info gevonden........
Hoe kan men het luikje laten "scharnieren" of "verwijderbaar" maken ?.....
Hoe kan het luikje deskundig gesloten worden zodat bij het openen geen beschadigingen kan optreden aan de rest van de cover?
Groeten
Steffe

De "beplating" van de romp wordt uitgevoerd met een zelfklevende tape (dus geen balsa of ander materiaal) en dit vanaf de voorzijde van de romp (buis aan de linkerzijde) over de verstevigingsringen heen, naar het einde van de romp.
(principe van de Zeppelin)
maar.....
Om de servo's, batterijen en dergelijke te kunnen bereiken voor nazicht en onderhoud moet ik enkele kontroleluikjes maken in de "cover" film.
Hoe kan ik dit op een goede wijze uitvoeren?
(de cover is tamelijk dun =- 0.1 a 0.2 mm)
in de FAQ's heb ik geen info gevonden........
Hoe kan men het luikje laten "scharnieren" of "verwijderbaar" maken ?.....
Hoe kan het luikje deskundig gesloten worden zodat bij het openen geen beschadigingen kan optreden aan de rest van de cover?
Groeten
Steffe