Hoe op te lossen voordek Happy Hunter?

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door HansN, 12 jun 2022.

  1. HansN

    HansN

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Groningen
    Goedendag,

    Heb bij mijn weten alle maten gecontroleerd en heb geen idee, waar de fout zit...
    Maar daar is mijn probleem niet mee opgelost en ik zie op het moment de oplossing niet...
    Tussen de romp en het voordek, houdt ik een naad over, die krijg ik wel dicht met polyester plamuren (ca 2mm) (of iemand beter idee?) Echter krijg als gevolg hiervan de boeg verschansing niet gelijk met achterzijde voordek, iemand een idee?

    Btw, heb voorwand etc al weer losgehaald en zover mogelijk naar voren gezet, zodanig dat opbouw maximaal naar voren staat. 20220604_201456.jpg 20220604_201428.jpg
     
  2. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.280
    Locatie:
    Turnhout belgie
    ik zou eerst de verschansing erop plaatsen beginnende vanaf de voorkant.. Als hier iets niet mee klopt ga je het altijd zien.
    Alle overige spleten en overschotten kan je opvullen of aanpassen.
     
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.100
    Locatie:
    Oostvoorne
    Op de plaats van de kieren aan de onderkant van het dek een aangepast randje plakken en daarna, na plaatsen dek, vullen met plamuur, of een beetje Kombi Power lijm. Gr. Klaas.
     
    HansN vindt dit leuk.
  4. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Hans wat ook een richtlijn kan zijn en mijzelf ook altijd helpt, is alles voorzien van een hartlijn.
    Wil je dit niet op je onderdelen dan kan je deze ook tijdelijk aanbrengen op afplaktape en deze naderhand weer verwijderden.
    Succes met de hobby.


    Rene
     
  5. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    En Hans ben je er al uit ?
    Of heb je 2 dagen van het mooie weer genoten ?

    Groetjes Rene.
     
  6. HansN

    HansN

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Groningen
    Nee, ben er nog niet uit, ook nog geen tijd voor gehad btw.
     
  7. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Hans , is het voordek plaatsen de verschansing erop en dan het stuurhuis opvullen aan de voorzijde geen idee?
    Als je het stuurhuis nog moet spuiten/bewerken is dit misschien wel een oplossing .
    Anders zou ik de verschansing aanpassen aan de uiteinden door deze te verlengen/ dikker maken door beide einden op te vullen met een plaatje abs, deze kan je dan gelijk schuin laten doorlopen naar beneden.

    Succes met de hobby.
    Rene.
     
    HansN vindt dit leuk.
  8. HansN

    HansN

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Groningen
    Update

    Uiteindelijk in 1ste instantie de verschansing er gewoon op gelijmd en maar geaccepteerd dat die ca 2mm te kort is.
    Uiteindelijk nadat ik op fb een en ander gepost had over de verdere bouw vd HH, toch n.a.v. een opmerking van iemand, de stoute schoenen aangetrokken en de zaag in de boegverschansing gezet, vervolgens van restmateriaal opvulstrookjes (1mm dik) gemaakt en de verschansing er mee verlengd, daarna van 1,5mm restant 2 nieuwe sluitstukken gemaakt en van restje abs 2x2mm de reling mee opgevuld, na het enig schuur en plamuurwerk, ben ik aardig content met het resultaat.

    PS, de post is ca 3/4 jaar oud, maar dit opgelost is pas vorige week gebeurd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 12 feb 2023
    RenéH, Marc w en Ronaldp vinden dit leuk.
  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.100
    Locatie:
    Oostvoorne
    t Kon minder Hans! Probeer wel je foto's rechtop te plaatsen. Dat leest (kijkt) een stuk makkelijker. Kun je weer verder bouwen. Succes ermee! Gr. Klaas.
     
  10. HansN

    HansN

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Groningen
    Heb ik geprobeerd Klaas, maar die foto's staan goed op mijn telefoon, echter bij plaatsen hier draaien ze en het lukt mij niet via de telefoon ze recht te zetten.
     
  11. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.100
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hevel ze over naar je PC/laptop Hans en bewerk ze daar door ze goed te zetten en daarna op te slaan. Dan vanaf je PC plaatsen. Althans zo doe ik het. Succes! Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2023
    HansN en Herby63 vinden dit leuk.
  12. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Ziet er goed uit Hans.
    Veel modelbouw plezier.

    Rene
     
    HansN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina