Hoe opladen met skyrc s100neo

Hallo allen,

Mega domme vraag. Vandaag de eerste ritjes met onze Arrma granite en stx tracer gemaakt. Wil nu de accu’s opladen, daarvoor heb ik een SKYRC s100 neo gekocht. Ik heb een Toprc xtreme power 60c 5500 accu met ec5 plug. Het witte blokje krijg ik in de lader, de EC5 plug niet. Het staat niet duidelijk in de handleiding, maar ik vermoed dat ik ook een verloop kabeltje van ec5 naar xt60 had moeten kopen en voor de accu’s van mijn zoontje een Dean naar xc60? Klopt mijn aanname dat ik de accu nu niet kan laden?

Hm, stom dat ze dat dan niet adviseren. We staan op de camping in Biddinghuizen, niet bepaald een rc winkel om de hoek hier vrees ik online bestellen vrees ik. Naja, had ik me maar beter moeten inlezen

Hm, stom dat ze dat dan niet adviseren. We staan op de camping in Biddinghuizen, niet bepaald een rc winkel om de hoek hier vrees ik online bestellen vrees ik. Naja, had ik me maar beter moeten inlezen

Soms heeft het nut om vooraf even online manual op te zoeken om te zien wat er in de box meegeleverd is.
Dan zal je of een ritje in moeten plannen of als je de camping als postadres kan gebruiken kan je ook iets online bestellen en morgen geleverd krijgen.
Andere optie is op zoek gaan naar een lokale elektronica onderdelen winkel. Een meetsnoertje met krokodillenklemmen zal niet de meest elegante en veilige oplossing zijn maar het kan je helpen. En wie weet hebben ze passende stekkertjes.

fysieke rc winkels zijn echt nauwelijks te vinden zeg. Rc shop Flevo heeft ze niet op voorraad. Dan wordt het al bijna een ritje naar Nieuwegein (wetronics) had gehoopt dat er wel iets zou zitten in Harderwijk/ermelo/nunspeet/nijkerk etc. Maar dat valt echt tegen

Ja, je aanname klopt. De SKYRC S100 Neo heeft standaard een XT60 aansluiting, dus om je EC5-accu aan te sluiten heb je inderdaad een EC5 naar XT60 verloopkabel nodig. Voor de accu’s van je zoontje zou een Deans naar XT60 adapter ook nodig zijn als ze een Deans-stekker hebben.

Back