Hoe Paddel-set uitbalanceren

• Topicstarter Topicstarter warnerthuis
  • Startdatum Startdatum
W

warnerthuis

Guest
Ik heb pas een 2e hands Robbe Spirit Fun gekocht.
Bij het oefenen vond ik hem nogal erg trillen.
Ik heb dus de rotorbladen uitgebalanceerd door ze eruit te halen, draadeindje erdoor enzo. Maar dat hielp niet. Toen de heli zonder rotorbladen laten lopen.
Trilt nog steeds behoorlijk. Maar hoe moet ik dat balanceren? De naam paddel-set staat zo in de gebruiksaanwijzing.

Alvast dank

Kijk eerst eens of de paddelstang wel recht is. Zo niet, richten of beter nog, vervangen.
Kijk daarna eerst héél goed of het niet stiekum je rotor-as is die krom is. Zo ja, vervangen (rotor-as NOOIT richten) en zo niet, dan door naar de volgende:

Daarna, alle stuurstangen van en naar de paddel loskoppelen zodat er zo min mogelijk wrijving ontstaat. Dan kijken welke paddel naar beneden hangt..

Vervolgens de paddelstang in de lengterichting wat verschuiven net zolang tot er geen duidelijke neiging is dat er een van beide naar beneden zakt.

Alle stuurstangen weer correct aansluiten en dan zou het heel wat beter moeten zijn.

Groet, Bert

Ron,

Ik wil me aanmelden voor de cumulusgroep maar moet men voor een jaar betalen terwijl het jaar bijna om is?

Het is echt een perfect terrein BTW

Contributie is afhankelijk van aantal overblijvende maanden.

Maar is voor jou Nimbus niet een stuk handiger? Bijna op loop-afstand, in de noord-oost kruising van A15 en A325, tegen de Betuwe lijn aan. Gewoon op een zondagmiddag langs gaan met de hele handel.

Laatst bewerkt:
En bij mij in de buurt willen ze met moeite heli vliegers aannemen. Maximaal 8 leden en ze maken duidelijk dat de heli vliegers niet echt gewenst zijn op het terrein.

Wat een luxe FC, 4 clubs ;)

Back