Hoe Protoform kappen te spuiten?

• Topicstarter Topicstarter Rogier
  • Startdatum Startdatum
R

Rogier

Guest
Hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb de laatste tijd 2 Protoform kappen gespoten, maar heb bij beide kappen dat de verf eraf bladderd... Ik kan het er gewoon afkrabben.
Ik gebruik de Tamiya spuitbusjes. Ik heb me aan de 'regels' van het spuiten van een body gehouden; ontvetten, temperatuur enz....

Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik kan doen om dit bij een volgende te voorkomen? Ik heb ook een HPI body gespoten en hier zijn geen problemen mee. Ligt het misschien aan de verf van Tamiya? Graag jullie hulp/advies.

Ik gebruik geen airbrush....

THANX!!!

wat voor verf (kleur) heb je op de protoform body's gebruikt en heb je na de gewone laag nog eens een witte laag gespoten? en ja de verf bladdert af , maar pas na ongveer 5 maanden

Met afwas sop de body schoonmaken goed drogenmet een schone doek, eventueel licht opschuren, weer schoonmaken, ramen afplakken en dan vanaf de binnenkant spuiten.(Maar dat zal je wel gedaan hebben!!)

Als je fluoriserende verf van Tamiya gebruikt of de nieuwe 2-kleuren verf, dan wil die wel eens gaan bladderen. Alle andere kleuren en vooral de metalic lakken, blijven jaren zitten. Voor fluor liever een ander merk gebruiken., je kunt het wel afdekken met Tamiya wit.

ErikJan zei:
Met afwas sop de body schoonmaken goed drogenmet een schone doek, eventueel licht opschuren, weer schoonmaken, ramen afplakken en dan vanaf de binnenkant spuiten.(Maar dat zal je wel gedaan hebben!!)

Als je fluoriserende verf van Tamiya gebruikt of de nieuwe 2-kleuren verf, dan wil die wel eens gaan bladderen. Alle andere kleuren en vooral de metalic lakken, blijven jaren zitten. Voor fluor liever een ander merk gebruiken., je kunt het wel afdekken met Tamiya wit.
inderdaad erik-jan, hij heeft zich aan de regels gehouden dat wel, maar fluo kleuren zijn wat minder stabiel, kijk maar naar mijn feloranje achterkant. daar zitten nu al de schilfers op, ondanks mijn hpi (met zilver gespoten) het prima houd terwijl die ouder is.

TT-01 rcdriver zei:
wat voor verf (kleur) heb je op de protoform body's gebruikt en heb je na de gewone laag nog eens een witte laag gespoten? en ja de verf bladdert af , maar pas na ongveer 5 maanden

Ik heb gewoon PS-6 van Tamiya gebruikt (PS–6 Yellow (spraycan)). Is volgens mij niks mis mee. Inderdaad afgespoten met de witte verf....

Roger zei:
TT-01 rcdriver zei:

Ik heb gewoon PS-6 van Tamiya gebruikt (PS–6 Yellow (spraycan)). Is volgens mij niks mis mee. Inderdaad afgespoten met de witte verf....
:? hmm hoeveel lagen, en hoelang laten drogen?

TT-01 rcdriver zei:
Roger zei:
TT-01 rcdriver zei:

:? hmm hoeveel lagen, en hoelang laten drogen?

3 of 4 lagen en elke keer wel een aantal uren tussen laten zitten. Wat zijn hiervoor de 'richtlijnen' dan?

tja, kijk eens of je het niet per ongeluki met plastic verf hebt gedaan, anders zou ik het ook niet wten

Ik heb ook gehad dat mijn verf los liet van de Protoform kappen, Ik had deze eerst ontvet met Remreiniger.
Verder gebruik ik ander merk verf (even opzoeken). Ook netjes 3/4 lagen en lang wachten, dun op spuiten enz.

Groet Robert

Robert K zei:
Ik heb ook gehad dat mijn verf los liet van de Protoform kappen, Ik had deze eerst ontvet met Remreiniger.
Verder gebruik ik ander merk verf (even opzoeken). Ook netjes 3/4 lagen en lang wachten, dun op spuiten enz.

Groet Robert

Weet je al welke verf je gebruikt hebt?? Ik ben wel erg nieuwsgierig! Zijn er anderen die gewoon die Tamiya verf hebben gebruikt? En zo ja, welke kleur?? (evt met code)

en heb je ook heel lang geschut anders blijven sommige bestanddelen onderin hangen en dan is de verf niet compleet

groejtes Bas :D :D

ErikJan zei:

ha erik jan is ook weer van de partij
k ben niels weet je van van de baanbrekers

een maat van me heeft ook zijn kappen gespoten met parelmoer roze op goud ook op en protoform kap
die blijft wel gewoon zitten...

kan aan t losmiddel van protoform liggen, gebruik zelf al jaren onverdunde ammoniak voor t ontvetten, gaat je neus ook meteen open...

de geel is inderdaad een kleur niet niet heel best blijft zitten, zilver daarintegen weer een van de beste.....

Ik ben zelf spuiter 3 a 4 lagen is goed maar hoe dick maak je de lagen want hoe dikker de verf erop zit hoe breekbaarder die wordt dus spuit je 4 lagen heel dik dan heb je een probleem en als eerste laag innevelen dan is de hechtproces beter

remmenreiniger is geen ontvetter. Volgens mij zitten er zelfs een hele hoop silicionen in. En als je je kap daar mee schoon maakt dan blijft de verf dus niet zitten

heb hier zelf een kap liggen,, met metallic blauw gespoten is al 2,5 jaar goed wel inmiddels aardig afgeragd maar geen losbladeringen,,

Back