hoe realistisch is een sim..

hallo

naast het vliegen met rc vliegtuigen ,ben ik enkele maanden geleden begonnen met helivliegen,,brandstof ,, ben nu bezig met het nose in vliegen te oefenen ,,vondt het verstandig om dit eerst met een sim te doen , heb nu de easy fly 2 simulator, maar ik heb de indruk dat het in het echt eenvoudiger gaat dan met de sim ,,dus mijn vraag is dan ook ,,aangezien jullie hier meer ervaringen mee hebben ,, hoe groot is het verschil ,of anders hoe dicht wordt de werkelijkheid benaderd met een sim.....

groeten peter :D

Ik hoop dat je bedoelt andersom...IRL is moeilijker dan op de sim, op de sim (AFPD) vlieg ik inverted, terwijl ik "in het eggie" nog bezig ben nose-in te oefenen...Vooral de psychische grens van schade vliegen is van grote invloed tussen een sim en het echte werk

Het hangt een beetje van de SIM af.
In Reflex vind ik BV moeilijker om de heli stil te houden dan in het echt.
In AeroFly Professional Deluxe vind ik dat de zwaartekracht minder lijkt dan in het echt.
Met EasyFly 2 heb ik nog geen ervaringen.
Easyfly 1 was een beetje FMS+

Het probleem met SIMs is dat je geen echte diepte ziet waardoor het soms lastiger in te schatten is hoe hij staat en waarheen hij gaat driften.
Maar in het echt is het vaak moeilijker vanwege de Psychologische factof die er bij komt.
Bij een nieuw figuur is dit nog erger.

Ik probeer de sim zo af te stellen dat hij zoveel mogelijk mijn heli benaderd.
Hiermee oefen ik perfect alle moves qua sturing en correctie totdat ik hem kan dromen.
Als ik dit in het echt ga doen dan wijken de stick uitslagen of de daadwerkelijke lift altij een beetje af.
Even door de psychologische grens heen en dezefde move oefenen in het echt.
Qua sturen en physics kom ik voor mijn gevoel tot op 90% van de realiteit.

Hey peter

Ikzelf heb al verschillende uren versleten op de sim.Het is net zoals wrobijns zegt.In het echt is het andere koek hoor.Ik besef dat nu heel goed.Ik heb hier al allerhande filmpkes gepost maar dategene ik in de sim doe doe ik niet allemaal even goed in real life.En zeker niet zo laag. :D

Een sim is echt goed om je bewegingen te trainen en als die er 100% inzitten,kan het nog dat je gewoon door stess het even niet meer weet.Het echte is veel meer onvoorspelbaar en timing is veel belangrijker.
Daar komt nog bij dat je op een computerscherm geen dieptezicht hebt.Alles valt veel meer op,alle kleine details van hoe je heli reageert,enz....Dat kan je enkel trainen in het echt,een sim doet meestal datgene wat je vraagt,als je tenminste weet hoe je moet sturen.

Ik ben er wel absoluut zeker van dat ik dankzij het uren simmen nog geen enkele crash heb gehad,en daar dank ik in mijn geval reflex voor.Je leert hoe je moet reageren als je er even naast zit.Zorg ervoor dat,als je een bepaalde figuur wil proberen dat je die echt voor de 100% kunt.

Lang leve de sim

Groeten

Davy

Hoi Peter,

Ik heb AeroFly Profesional Delux. Ik heb hier veel op geoefend (en nog) weliswaar met vliegtuigen. Ik heb perfect leren landen en ook een aantal figuren oefen ik eerst op de simulator. Maar het is net als alle andere simulatoren (autorijsimulator b.v.)
De praktijk is niet vergevingsgezind. Maar de zo broodnodige reflexen zijn uitstekend op een simulator te leren.

Een leuk voorbeeld;
Ik zou met mijn kleinzoon van 11 jaar voor de eerste keer gaan vliegen. Thuis een klein uurtje op de simulator en toen naar het veld. Na een paar minuten hield hij 10 minuten de kist boven zonder ingrijpen. Ik bedoel maar.

hallo

bedankt voor jullie reactie,s...zelf oefen ik voor de heli op de sim en met een kleine indoor elektroheli ..dit bevalt me prima.zelf heb ik nu een schaalmodel gebouwd ,,schaal 1:6,,van een piper J3 cub ,en aangzien ik al een tijdje niet meer gevlogen heb ben ik eerst een paar uur aan het oefenen met de sim, maar de ervaring die ik nu heb met sim ,als ik die vergelijk met het echte werk ,dan komt het wel erg dicht in de buurt met elkaar ,,sommige figuren vindt ik in het echt makkelijker ,denk dat dit te maken heeft met het blikveld en gebrek aan diepte,,,

groeten peter

Back