HOE ROOKPATRONEN ONTSTEKEN OP ZWEVER ??

Hallo
Ik kan van een clublid een 4 meter Fox kopen...
Vorig jaar heb ik ergens gezien dat een grote zwever zoals de Fox rookpatronen had die op afstand ontstoken werden.
Dit is een zéér mooi zicht , als men er dan wat kunstvlucht-figuren mee vliegt
Dit is nu wat ik wil weten, hoe doet men dat met die rookpatronen???

denk er aan dat je die onstekers gebruikt die bij Robert op zijn site staan. Gloeipluggen vinden het niet leuk als je ze hier voor misbruikt. Bovendien zijn deze ontstekers 100 % zeker in het gebruik. heb je doorgang dan gaan ze ook zeker af. boven dien geruiken ze heel veel minder stroom dan een gloei draad. Ook wel prettig aan boord.

succes

janhein zei:
denk er aan dat je die onstekers gebruikt die bij Robert op zijn site staan. Gloeipluggen vinden het niet leuk als je ze hier voor misbruikt. Bovendien zijn deze ontstekers 100 % zeker in het gebruik. heb je doorgang dan gaan ze ook zeker af. boven dien geruiken ze heel veel minder stroom dan een gloei draad. Ook wel prettig aan boord.

succes

Welke site bedoel je hier ???

Hoe leggen jullie de ontstekingskabels in de vleugel ??

Mij lijkt het simpelste langs hetzelde kanaal waardoor de servokabels lopen.
Hoe dik moeten deze kabels zijn ? of speelt het géén rol ?

ik mijn raketten gebruik ik kabels die niet dikker zijn dan een servo draadje. er gaat realtief weinig stroom door heen. Bij meer dan 150 mah klappen de ontstekers, en hebben een vertragings tijd van ongeveer 0.1 sec. dikke kables zijn niet echt nodig dus. Of je dat merkt op je servo's weet ik niet. ik heb er geen in mijn raketten zitten. :-)

:) Kan er iemand mij een detailfoto bezorgen van hoe de rookpatronen bevestigd zijn aan de vleugeltip van een zwever ???
Dat is altijd makkelijk.... :wink:

Back