hoe soldeer ik een 6 volt ontvanger accu

• Topicstarter Topicstarter joop kanon
  • Startdatum Startdatum
J

joop kanon

Guest
mn accu heeft het begeven van mn fg

nu moet ik voor nood ff een accu solderen..

normaal haal ik ze kant en klaar maar nu ff niet hahaha

kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen??
hoe die lipjes moeten en zo...

het geheel moet uit 5 cellen bestaan

heb ik dus de halve avond al gedaan.....met 54 paginas ben ik al een heel eind maar er staat volgens mij nergens hoe ik die schakeling en draden moet solderen....

ik zal nog eens kijken

Begin met het even aanschuren van alle lipjes want dan solderen ze goed. Dan plus ("knopje" op de cel) aan de min (vlaake kant van de cel) van de volgende cel tot je vijf cellen naast elkaar hebt die dus steeds omgekeerd liggen tov elkaar. Zorg ervoor dat de isolaties van de cellen gaaf is anders maken ze kortsluiting!
Zorg er voor dat de lipjes die van een plus komen niet in contacht komen met de min (=mantel) van hun eigen cel want dan maak je kortsluiting. Dan de zwarte draad (kan ook bruin zijn bij graupner/JR) aan de min=vlakke zijde van de cel aan het ene einde van het pakket en de rode draad aan de plus="het knopje" op de cel aan de andere kant van het pakket.
24 uur laden met 1/10 van de accu capaciteit in uren en dan ontladen met een stroom van 1/2 C en meten of alle cellen ongeveer dezelfde spanning blijven geven tot iedere cel nog maar 1 volt afgeeft onder belasting. Je weet dan dat je vijf goede cellen hebt gebruikt en kan dan de isolatie er omheen maken dmv krimpkous. Doe wel een stukje krimpkous om de draden waar ze uit het pakket komen want dat is een mechanisch belast punt. Gebruik eerste klas draden van de dikke variant.

Kan je hier wat mee?

Hans Delemarre

6vaccu.gif

hier hebben we iets aan

bedankt jongens,ik kan weer verder ff

wel zorgen dat het niet te warm wordt,maar heb goede soldeerbout :lol:

Back