Hoe spinner pas maken op prop?

Knip eerst een precies passende mal uit papier op basis van 1 blad (45mm vanaf het prop-draaipunt moet het passen). Verdeel de spinner dan in 3 delen, precies 120 graden van elkaar verschoven (dat is rondom (90mm x phi)/3 = 95,2 mm van elkaar). Trek de papieren mal 3 keer over op de spinner (precies op dezelfde 120 graden markeringen op de spinner). Spinner uit zagen / snijden / knippen / happen / bijten / vijlen...

Klaar :D

helaas heb ik daar ook nog nooit een snelle en in een keer goede manier voor gevonden :(

dat blijft een pokkewerkje.

veel plezier bert :)
vergeet hem naderhand niet te balanceren

ik span hem in in de high point balancer, zon ding waar je ook je props mee balanceerd.

waarom koop je niet gewoon een spinner voor 3 bladen? deze zijn toch overal te koop in de modelbouwwinkels!? ik bedoel dan spinners waar de openingen voor de bladen al gemaakt zijn. en dan indien nodig aanpassen op je prop.

waarom je leven zuur maken als het zo simpel kan; winkel binnen, meneer, een 3blad spinner voor de volgende maat prop, aub, danku wel, 18 euro aub, ziezo, hier is je wisselgeld, bedankt tot ziens... ;)

suc6

Ik zit hier met hetzelfde probleem, maar dan met een 120mm spinner en een 2blad prop. Interresante topic. Hoe het zit met balanceren wil ik ook wel eens weten. Misschien moet je hem balanceren door de achterplaat erop te zetten, een lange draadstang nemen die door de hele spinner loopt, en daar dan die stukjes van je prop-balancer opschroeven. Dan leg je hem tussen 2 metalen blokjes en kijkt welke kant zakt. Probeer of hij op bijna alle posities netjes blijft staan. Zou dat niet deftig werken? :|

Bertus zei:
Koop jij er dan voor mij 1.
Dan maak ik het geld wel over.
Ik heb ze nog nooit gezien.
Ten tweede kan dat helemaal niet want iedere prop is verschillend.
Dan zouden ze voor ieder maat prop een spinner moeten hebben.
En dan ook weer verschillende diameters.
Nee dat kan echt niet.

ik ben overtuigd van wel! ikzelf heb ze al gekocht... ze zijn wel niet in alu, het zijn plastic spinners, waar al 3 gaten in gemaakt zijn... ik dacht dat je dat overal vind...

de volgende keer ik naar de modelbouwwinkel ga neem ik een fotootje en post ik ze dan ;)

Ik had het ook al in een ander draadje gepost ;)
Ik pak een stukje soldeertin die ik dan om de prop doe
zodat ik de vorm heb dan haal ik die eraf en teken hem af op de spinner
dan heb je hem prescies :p

Grt.

@Bertus, bij Mezjlik kan je voorgefreesde spinners kopen voor 2 en 3 blad, 300% zeker... Natuurlijk moet je die waarschijnlijk nog wat aanpassen voor je prop maar er is een mooi begin. En ja in het andere geval zit je wel even bezig, hmm FLASHBACK :-)

Ik probeer op een kartonnetje te tekenen welk stuk eruit moet(iets kleiner) en teken dat dan met een stift af op de spinner.

Back