Hoe start ik mijn RC auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mika46, 18 dec 2020.

  1. Mika46

    Mika46

    Lid geworden:
    26 sep 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Nederland
    Goedenavond,

    Ik heb tot mijn grote blijdschap een R40 HPI Hara Edition op de kop kunnen tikken. Helaas begrijp ik alleen niet precies hoe ik de auto kan starten. Er zit een Orion engine ingebouwd, maar het is mij onduidelijk hoe ik deze start.

    Iemand die mij kan helpen met deze wellicht domme vraag?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Een R40 is een zwaar verouderd model wat niet meer door HPI ondersteund is, maar dat terzijde. De manual is nog wel bij HPI te downloaden.
    https://www.hpiracing.com/assets/documents/instruction_manuals/12820_r40_glb_m_v1.pdf
    Pagina 43!

    Je hebt een startbox nodig, een klein kistje waar een rubber wiel uit steekt en waar een beet verstelbare nokjes op zitten waarmee je de auto kunt uitlijnen dat het vliegwiel van de motor boven het rubberen startwiel uit komt.
    Als je de auto dan aandrukt zal de starmotor gaan draaien en als je hem doordrukt zal het vliegwiel door het startwiel aangedreven worden.
    Als je er brandstof in de tank hebt en een gloeier op de gloeiplug zet zal die starten.

    Let op, dit is wel een auto dat een 100km/u kan gaan dus als je geen ervaring hebt met snelle auto's is de kans op schade aan de auto of andere objecten en personen groot.
     
  3. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    heel net antwoord roelof.
     

Deel Deze Pagina