Hoe stel ik mijn Robitronic Overloader in,met deze cellen?

• Topicstarter Topicstarter Raimond
  • Startdatum Startdatum
R

Raimond

Guest
Ik heb een nieuwe lader besteld,de Robitronic Overloader,maar ik zit mmet een aantal vragen:

hoe stel ik de Overloader in met een GP3700 pack,Sanyo rc 2400,rc2000?

Ik bedoel dan de preciese instellingen van elke cell,dus DeltaV,temperatuursensor,enz.

Iemand een idee?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen,willen :D

Sorrie,die lijst had ik al gevonden,maar daar laden ze met 6 A,en er staan alleen de settings voor de GP3700.

En verandert er verder nog wat aan settings,als ik ehm op 3.7 amp wil laden?

Ik wil graag de preciese settings........ook de Sanyo RC2000 en Rc 2400 packs.

ik wil maximaal met 3.7 amp laden met de GP's en de Rc2400 op 2.3 amp em de Rc2000 op 1.8 ongeveer.Dat is de bedoeling.

niemand een idee?,is het misschien wat onduidelijk?,laat het me weten,AUB :D

De 3 accu's die je wil gaan laden staan alle 3 in de lijst. Alleen staat er bij de 2400 en de 2000 geen Sanyo nij maar zijn wel de settings voor je lader.

Je kan hem altijd langzamer zetten hoef je verder niks voor aan te passen.

Kan ik Ni-cad packs,beter linear of reflex laden,wat is beter?

Als je langzamer laad zal de delta piek ook iets kleiner zijn. Als ik echter in de opgegeven lijst kijk zal dat geen problemen opleveren.
Maar als je helemaal zeker wilt zijn zou je de spanning 1 á 2mV lager kunnen kiezen.

Verder zou ik persoonlijk de trickle charge, druppelladen, ALTIJD uit zetten. Het is niet nodig en kan op den duur zelfs schadelijk zijn voor de cellen, zeker voor NiCad.

Linear of reflex laden maakt zo goed als niets uit dus wat je gebruikt moet je zelf weten. In enkele gevallen zou je een oude wat "luie" accu met reflex laden wat kunnen oppepen maar verwacht daar geen wonderen van!

bedankt Ernst :P,,ik zal het allemaal eens doorlezen(de gebruiksaanwijzing),en ik kan dan dus altijd nog bekijken of ik de Delta V wat omlaag.
En ook bedankt voor de tip,van de trickle charge,ik zal ehm wel uitzetten :D

Back