hoe stoppen jullie je motor??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door hpiracingfreak, 13 mei 2010.

  1. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    hallo allemaal,
    ik wou even weten hoe jullie je nitro motor stoppen.
    ik ken veel technieken namelijk:​
    • uitlaat dichtduwen(doe ik zelf)​
    • brandstofslang dichtknijpen​
    • vliegwiel stoppen ​
    verder heb je bij sommige auto's hulpmiddetjes ervoor namelijk voor de savage een drukknopje(optioneel)
    maar ik was even nieuweschierig hoe jullie het doen.
    en weet iemand wat het beste voor de motor is??
    m.v.g. delfin​
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Beetje zoeken en je komt vanzelf topics tegen over hoe de meeste dat doen en wat het beste is ....
     
  3. vanneerven

    vanneerven

    Lid geworden:
    14 jan 2009
    Berichten:
    453
    Locatie:
    Helenaveen
    IK denk dat vliegwiel stoppen niet zo goed is
    Ik denk eerder brandstofslang dichtknijpen

    Dan stopt hij netjes
     
  4. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    gloeiplugsleutel, plug in 1 keer half slag losdraaien, isdie zo uit. daarna weer vastdraaien en de volgende keer start die in 1 trekje.. vliegwiel tegenhouden doe ik meestal met mn truggy.. bij de savage hou ik gewoon de uitlaat dicht..
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Brandstofslang dicht knijpen is slechter als vliegwiel stoppen ...
     
  6. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    oke... ik dacht zelf als je de uitlaat dichthoudt dat je dan de motor even veel brandstof geeft en de motor geen druk meer kwijt kan.
    2 dingen gebeuren er dus
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
  7. mixit

    mixit Guest

    Haha, dan gaat hij heel arm lopen, dat is heel slecht.
    Uitlaat uitdrukken is het beste
     
  8. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Hier.Zijn.Al.Zo.Veel.Topics.Over

    Maar ik blokkeer altijd het vliegwiel, al dan niet met Safety Engine Stop System.
     
  9. dahoe

    dahoe

    Lid geworden:
    9 aug 2008
    Berichten:
    203
    Ik draai gewoon me sleutel om ?:D
     
  10. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    je mag nooit je brandstofslang dichtknijpen!! dit is het zelfde als je tank helemaal leeg rijden. je motor krijg dan doordat de toevoer word geblokkeerd geen smering meer, waardoor hij kapot draait!!
     
  11. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    En een motor loopt op dezelfde brandstof als waarmee die smeert.. dus zolang die loopt, smeert die ook... die 2 seconde uitdraaien tijdens stationair is niet slecht hoor.. tis niet zo dat ineens alle olie uit het blok is...
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    nee, maar het is wel minder waardoor de bescherming ook minder wordt en de koude start bij de volgende keer ook minder olie kent.
     
  13. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tjonge...

    Deze discussie komt ook zeker 2 keer per jaar langs... (ff de piespot laten rammelen Roelof :D)

    Voor diegene die de uitkomst van de discussie willen weten:

    • Uitlaat dicht
    • Luchtinlaat dicht

    Nee en niet het vliegwiel als je vingers heilig zijn!
     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Stoere mannen (zoals ik) stoppen het vliegwiel met de vinger.... Watjes doen het anders :-D
     
  15. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    :thumbsup:

    Niet denken .... Gewoon in 1 keer doen ...

    Zodra je gaat twijfelen beginnen de problemen pas :p
     
  16. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    Na 9 keer heb ik nog één vinger over :)

    Toch maar de uitlaat dicht houden.
     
  17. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Luchtinlaat lijkt mij het beste, maar de uitlaat kan natuurlijk ook.
     
  18. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    huhuh... ik ken er 2 die dat ook deden.... de ene heeft een paar weken in het verband gezeten en de andere heeft 6 maanden kunnen revalideren. Alle twee ziekenhuis gevallen.
    Snappie :D

    (ik doe het ook wel een hoor :D)
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Luchtinlaat :?: ... Als je on-road rijdt .. misschien .....

    Offroad niet want dan kun je binnen de kortste keren je motor in de kliko mikken omdat er zand in is gekomen .......
     
  20. THo

    THo

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb één keer het vliegwiel tegen gehouden(met mijn vinger), omdat er een balkopje was los geschoten door een stoeprand en een dogbone as weg was, gelukkig geen schade.
    verder heb ik de auto nog niet stilgezet, alleen toen de tankjes leeg waren.
     

Deel Deze Pagina