hoe stoppen jullie je motor??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door hpiracingfreak, 13 mei 2010.

  1. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    de ene keer hou ik de uitlaat dicht en de andere keer hou ik het vliegwiel tegen

    voor het vliegwiel hoef je niet je vingers te gebruiken gewoon de achterkant van je schroevendraaier de de voorkant van je schoen
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ehm ehm... je rijdt je tank leeg zodat hij afslaat? Ik hoop van niet....
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ik rijdt altijd gewoon mijn tank leeg.
    Als ik m een keer tussendoor uit moet zetten houdt ik gewoon de uitlaat dicht.
     
  4. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tip: Doe dat niet meer.
    Elke nitro-motor gaat heel arm lopen als de tank bijna leeg is, je merkt dit meestal aan een verhoogd toerental (jengelen). Bij ons gaat dit meestal ten koste van de gloeiplug.
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dan staat ie te krap afgesteld en wil je teveel uit een motor halen die het niet kan leveren :p


    ;)


    Tis idd niet goed om dat te doen....
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ach, met de motoren die ik gebruik kan ik het wel riskeren. Is een Nitro Bull van net 90 euro.. Als hij het niet lang volhoudt koop ik een nieuwe..
    Als het nou een high end wedstrijdmotor is dan is het imo een ander verhaal.
     
  7. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    nee!!!
    goed lezen hij zegt hij blijft rijden maar een keer moest hij het doen
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Te krap? Nee, als een motor te krap staat gaat hij zo wie zo kapot :D
    Scherp is een beter woord.


    Ik denk dat je zelf even goed zijn reactie moet lezen.
     
  9. mixit

    mixit Guest

    Hij zegt dat hij nog nooit de auto heeft stilgezet, dat betekent dat de auto uit zichzelf ging, waarschijnlijk omdat de tank leeg was ?
     
  10. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ik gooi hem meestal van 12 hoog naar beneden en rijd er daarna nog even met een stoomwals overheen, dan is 'tie zeker uit
    Voordeel: de motor loopt nooit te arm.
    Nadeel: het vergt wat voorbereiding en ook de volgende keer starten is meestal wel even wat werk.
     
  11. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen

    Ik rijdt hem dan alvast terug naar huis en dan zet ik hem stil, luchtfilter eraf duim erop en dan is hij uit.
     
  12. snoek

    snoek

    Lid geworden:
    9 mei 2010
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Arnhem
    zeker de lolligste thuis op de deurklink na?:cool:
    Ik probeer zoveel mogelijk onderwerpen te volgen om informatie te winnen. En als ik de informatie hier lees is het beste om de luchtinlaat dicht te houden.
     
  13. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    bij onroad wel ja...:yes:
    maar bij offroad kun je dat vergeten...:nooo:
     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Micropuller heeft wel gelijk; het is een heel effectieve manier om de motor te stoppen.
    Het beste is gewoon het vliegwiel stoppen met je vinger, de punt van je schoen, een stokje (ca 8x8x100mm), een engine stopper of de achterzijde van een schroevendraaier.
    Die engine stopper kan je gebruiken om óf het vliegwiel te stoppen óf je steekt de ene kant in je uitlaat....
     
  15. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Luchtfilter eraf terwijl de motor nog draait is echt heel onverstandig.
     
  16. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik doe het door met een doekje de uitlaat dicht te duwen. Zo staat het ook in het boekje omschreven bij mijn auto.
     
  17. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    ook bij de mijne :D
     
  18. rc andre

    rc andre

    Lid geworden:
    28 okt 2009
    Berichten:
    226
    Locatie:
    glanerbrug
    hey als ik mijn truggy uit wil doen doe ik dat niet met voeten of met de handen maar ik rijd hem gewoon tegen de muur is ie dan niet uit dan sla ik hem 3x met de hamer
     
  19. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Grappig hoor, ik lig dubbel.:sleepy:
     
  20. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wat is er zo gevaarlijk aan het vliegwiel stoppen voor je motor? Voor je eigen vingertjes snap ik het, maar lijkt mij een hete uitlaat ook niet echt de meest veilige manier?

    Als elektro rijder laat ik de motor vaak veel te veel afkoelen, en veel te rijk lopen, waardoor hij bij de start van een kwali / finale afslaat omdat ik te veel gas geef :? ?
    Zoiets was het toch Nismo?

    Met 1:8 onroad stop ik meestal op het vliegwiel, zodat je de zuiger meteen onderin kan zetten, en deze niet vast gaat zitten als hij afkoelt.
    Je moet alleen wel zorgen dat de motor statinair draaid, en niet ergens hoog in toeren staat te jengelen :D

    Het dicht drukken van de inlaat werkt ook perfect, en is het meest veilig, zolang je het filter er op laat zitten en enkel de gaten van het filter dicht drukt.

    hoeveel mensen moeten er nog antwoord geven :D?

    Groet Robert
     

Deel Deze Pagina