Psygho (Emil)
Forum veteraan
Situatie:
Ik had een standaard TT01d , met een sports tuned motor. De gearing was niet veranderd, dus spur pinion etc, was allemaal standaard. Toerental was geloof ik iets van 18000 rpm, als ik me niet vergis.(weet ik niet zeker) Deze combo was prima voor driften met PE bandjes, wat, zelfs nog overpowerd, ik reed meestal een kwart tot 1/3 gas gemiddeld....
Ik heb nu een standaard tc05, en daar komt een bruschless systeem in,komt ook overeen met een sports modified 27T, en levert op 7,2 volt 20160 rpm.
Hoe kan ik nu uitrekenen wat voor spur en pinion ik nodig heb om ongeveer gelijk te komen met wat mijn tt01d had ? (topsnelheid)
Liefst niet sneller dan wat ik had, want dat gebruik ik toch niet.....
Een tikje minder snel mag dus, mits niet te veel....
Nu heb ik geen idee hoe ik dit ga doen....
Wie weet dit, en wat voor gegevens heb ik daar voor nodig?, dan kan ik dit opzoeken, en posten.....
Mvrg: Emil
Ik had een standaard TT01d , met een sports tuned motor. De gearing was niet veranderd, dus spur pinion etc, was allemaal standaard. Toerental was geloof ik iets van 18000 rpm, als ik me niet vergis.(weet ik niet zeker) Deze combo was prima voor driften met PE bandjes, wat, zelfs nog overpowerd, ik reed meestal een kwart tot 1/3 gas gemiddeld....
Ik heb nu een standaard tc05, en daar komt een bruschless systeem in,komt ook overeen met een sports modified 27T, en levert op 7,2 volt 20160 rpm.
Hoe kan ik nu uitrekenen wat voor spur en pinion ik nodig heb om ongeveer gelijk te komen met wat mijn tt01d had ? (topsnelheid)
Liefst niet sneller dan wat ik had, want dat gebruik ik toch niet.....
Een tikje minder snel mag dus, mits niet te veel....
Nu heb ik geen idee hoe ik dit ga doen....
Wie weet dit, en wat voor gegevens heb ik daar voor nodig?, dan kan ik dit opzoeken, en posten.....
Mvrg: Emil