Hoe te trimmen?

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door P51d man, 2 jan 2008.

  1. P51d man

    P51d man Guest

  2. Manuel

    Manuel Guest

    Misschien een stukje aluminium van zon onderkant van een waxinelichtje lichtje?
     
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Ik zou een plastiek plaatje op het hoogteroer lijmen die je kan op en neer buigen om hem uit te trimmen.

    Stevo
     
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    trimdingetje

    Zo'n trimdingetje.... Blauw met oranje strepen, of was het een groen doorzichtige..? ;)
    Nee, zonder gekheid, wat bedoel je? Een gewichtje, een balanceerhulp, of misschien wel een verstelbaar trimvlak? Doe even een foto, dan weten we meer.
     
  5. P51d man

    P51d man Guest

    foto komt er aan
     
  6. P51d man

    P51d man Guest

    [​IMG]
    op het richtingroer
     
  7. P51d man

    P51d man Guest

    ik denk dat ik gewoon een beetje aluminium folie erop doe.
     
  8. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik denk dat gewoon aluminiumfolie niet voldoende vormvast is, en dus in de vlucht met de luchtstroom meebuigt. Aluminium van waxinelichtjes werkt inderdaad goed om een trimtabje mee te maken. Ik gebruik ook wel plastic van doorzichtige wegwerpflesjes, zoek daarvoor het dunste dat je kan vinden. Het voordeel is dat dit in de lucht onzichtbaar is, wat voor mijn schaalmodellen wel zo mooi is. Voor eerste vluchten gebruik ik gewoon afplakband, makkelijk aan te brengen en als de ondergrond voldoende stevig is ook makkelijk te verwijderen. Als ik het op spanpapier plak dan plak ik het eerst een keertje op mijn hand om de sterkste plakkracht kwijt te raken.
     
  9. P51d man

    P51d man Guest

    ik heb voor de merlin geen trimtab nodig: om dat de staart vast zit met elastiek, kan je de staart een beetje verplaatsen.
     

Deel Deze Pagina