Hoe trim je je motor :?:

• Topicstarter Topicstarter Jon van Dijk
  • Startdatum Startdatum
J

Jon van Dijk

Guest
Ik wil mijn motor trimmen want als ik mijn accu aansluit
op mijn regelaar begint mn motor al te lopen :( .

dus wil ik mijn motor via mn zender omlaagzetten
zodat ik hem stil kan laten staan als ik het gas los
heb staan, dus hoe doe ik dat :D

Wat voor zender heb je ?
Bij de meeste zenders is er een schuifschakelaar, die moet je dan gewoon omlaag duwen.
Bij computerzenders is er meestal een knopje, daar kan je het ook mee omlaag zetten :wink:

je moet je Regelaar over nieuw afstellen of je zender vooruit trimmen. anders vraag aan je Hobby winkel of zei het voor je willen doen.

Groet Robo

oke :D , Maar dat trimmen omhoog gaat niet want hij staat op zijn
hoogst, maar op mijn regelaar is een druk knopje waarop "set" staat :)

groetjess Jon

er is ook normaal een reverse knop op je zender, als je motor achteruit draait ipv van vooruit moet je die schakelaar gewoon verschuiven :wink:

als ik gas geef draait ie wel goed maar als ik gas los laat gaat ie achteruit draaien :(

als je je regelaar opnieuw instelt moet je zien dat je trim in het middden staat anders is hij nog verkeerd ingesteld

Oke, maar hoe doe je dat je regelaar opnieuw instellen want ik kom er niet uit :(

alvast bedankt groetjess Jon :D

De meeste regelaars die ik ken stellen zich zelf in op het moment dat je de accu aansluit. Dus zorg ervoor dat de zender aanstaat en dat je knuppel echt op STOP staat met de trim in het midden VOORDAT je de accu op de regelaar aansluit. Direct na het aansluiten zal de microprocessor in je regelaar de nodige tests doen en naar het signaal van de ontvanger kijken. Het siganaal dat hij op dat moment binnen krijgt leest hij als STOP en dan is hij afgesteld. Vaak zal er dan een rood lampje gaan branden of zal de regelaar een piepje geven. Om te voorkomen dat er iets fout gaat tijdens het opstarten moet je nergens aankomen tot de regelaar het sein heeft gegeven dat hij ingesteld is (het lampje of het piepje).
Dit had je al kunnen weten want het staat in de gebruiksaanwijzing die bij de regelaar hoort te zitten.

er zit geen gebruiks aanwijzing bij want ik heb de
boot van iemand over gekocht :) . Maar zijn die
gebruiksaanwijzingen gewoon te downloaden??

groetjess Jon

zo als Ernst zegt gaat het bij de meeste regelaars zo:

je sluit je accu aan. en druk dan binnen 2 seconden op "set" dan knippert het lampje 1 keer. dan druk je vol gas in (let op trim moet neutral zijn !!!) dan druk je (terwijl je vol gas in houd) weer op setr.
dan knippert het lampje 3 keer. dan druk je vol gas rem (of achteruit) in en druk je set (terwijl je achter uit indruk) dan knippert het lampje 3 keer en houd je je gas hendel neutraal. dan is je regelaar goed geset..

Groet Robo

Back