Hoe tweedehands keuren

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Erik7760, 7 jan 2013.

  1. Erik7760

    Erik7760

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    3
    Hallo allemaal,
    Waar moet je opletten als voor een tweedehands heli gaat kijken.
    Zijn er bepaalde onderdelen kijken die nog al rap verslijten.
     
  2. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Ten eerste moet ie vliegend te zien zijn, vliegt ie niet -> Volgende.
    Ten tweede, neem iemand mee die al wat ervaring met de heli in kwestie heeft.
     
  3. droopy0025

    droopy0025

    Lid geworden:
    20 jul 2009
    Berichten:
    837
    Locatie:
    leiden
    Dit is per helie type verschillend.
    Let ook op de prijs, ik kocht een raptor nieuw net zo duur als 2ehands. welliswaar niet de upgrade parts maar wel zonder slijtage en de problemen van een ander.
    succes
     
  4. Erik7760

    Erik7760

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    3
    Ik ben voor een blade mcpx aan het zien.
     
  5. marzon

    marzon

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Heerhugowaard
    mcpx-en wemelt het van 2e hands, ook hier geldt , wil je sleutelen en kun je dat ook, of moet het vliegklaar, als je weet hoe te sleutelen aan een heli , dan maakt het niet veel uit en kun je een goedkope opknapper doen, zo niet, laat het ding voor vliegen, als de verkoper het ook niet kan, neem dan iemand mee die het wel beheerst. domweg omdat je dan weet wat je koopt.
    zelf proberen en crashen betekend veelal koop gesloten.
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.318
    Locatie:
    Rotterdam
    ALTIJD laten vliegen!!!!!!!

    de mcpx heeft een puntje bij het crashen, dat als je nog gas geeft terwijl de bladen tegen bv een stoepoot komen (tegengehouden worden) er een paar dingen op het printplaatje doorfikken.

    gebeurt niet altijd of bij iedere crash (lang niet, de mijne heeft erg veel op de grond gelegen en vliegt nog), maar gebeurt wel

    Dit is te zien door een staartmotor die niet regelbaar is (of hij loopt volgas, of helemaal niet)
    zelfde met de hoofdmotor, daar kan dit ook gebeuren.

    Verder, geen scheuren in de kop of swash, weinig speling (standaard zit er wel wat in), houders van de kap moeten heel zijn (breken vaak af in een crash), swash compleet (de uiteindes breken vaak af, met een beetje lijm breekt dit zo weer)

    Klinkt erg, maar zo vaak komt het niet voor.
    maar er zijn er genoeg die het toch lukt, en hem dan verkopen.

    hij MOET zowieso vliegen, dat moet de verkoper zelf laten zien.
    anders heb jij het gedaan als hij het na jouw vlucht niet meer doet.
     

Deel Deze Pagina