[Hoe uit te voeren] Exhibit model

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Ruupie, 15 mei 2011.

  1. Ruupie

    Ruupie Guest

    Dag iedereen ik ben nieuw op dit forum, want eigenlijk heb ik wat tips nodig van wat experts. Dus vandaar mijn topic (ik weet niet zeker of hij hier goed staat?)

    Voor mijn studie (Grafisch Ontwerp) moeten wij een exhibit ontwerpen voor een museum. Nu de ideeën en ontwerpen rond zijn is het de bedoeling om dit uit te gaan voeren in een modelletje. Nu weet ik van de techniek e.d. op dat gebied vrij weinig. En daarom vraag ik het hier even.

    Mijn idee:

    Mijn idee voor de exhibit is om een tredmolen te bouwen waarin je dus kan lopen. Een tredmolen is een molen die je ook wel is in speeltuinen ziet staan.

    Voorbeeld van een tredmolen (snel even van google):

    [​IMG]

    Maar mijn molen heeft 2 buizen zeg maar. Een transparante binnenbuis en een buitenste buis waar allerlei dingen op geprojecteerd kunnen worden. De binnenste buis draait met jou loop richting mee en de buitenste gaan precies de andere kant op.

    Nu is het dus de bedoeling dat ik hiervan een modelletje ga bouwen om mijn idee goed te kunnen laten zien.

    Voor de buizen wou ik een transparante en een gewone pvc buis gebruiken. Dat is het probleem ook niet maar wel om hem echt werkend te krijgen.

    Hier een kleine illustratie om een idee te geven wat de bedoeling is:

    [​IMG]

    Zou ik dit kunnen oplossen door een simpele soort van rolletjes te gebruiken om zo een werkend model te bouwen. Of moet ik met tandwieltjes o.i.d. gaan werken?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, dus mijn vraag: Hoe zou ik dit het beste, werkend kunnen bouwen?

    Misschien hebben jullie ideeën over het materiaal gebruik o.i.d. Het is allemaal van harte welkom!

    Alvast bedankt!
     
  2. Olap

    Olap

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik zou de rollen ten opzichte van elkaar vastmaken zodat ze niet schuin kunnen gaan rollen, want dan zijn ze er zo tussenweg. Ook zou ik meer rollen plaatsen en deze aan beide zijkanten met elkaar verbinden met iets wat tussen de buitenste en de binnenste buis in past (een soort "O").
     
  3. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Hey

    Dit lijkt mij een goede oplossing:
    [​IMG]
    Ik weet niet hoe groot je hem wil maken, maar in rc heli's en rc auto's zijn vaak hele kleine lagertjes te vinden!


    Groeten
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina