Hoe vervoeren jullie je RC Vliegtuig?

• Topicstarter Topicstarter darknightflyer
  • Startdatum Startdatum
D

darknightflyer

Guest
In de auto..ok.

Maar stel je gaat op de fiets, motor of scooter naar een veld in de buurt waar je wilt vliegen.

Heb je dan een grote 'lange' (rug)tas waar je de vleugel, body, zender etc allemaal in kan doen? Past het goed en zit het stevig?

Alle tips en voorbeelden evt. met foto zal een informatieve thread kunnen opleveren.

Ik heb een oud fietskar-chassis, daar ben ik een standaard op aan het maken waar vleugels en rompen in kunnen. Met schuimen oplegstukken en elastieken sluitingen en zo. Ik denk aan verwisselbare standaards, voor de verschillende kisten. Kan ik er maar 1 of 2 meenemen, maar da's genoeg en anders fiets ik 2x, het is maar 5 minuten voor mij. Uiteraard komt er ook een onderste bak op voor accu's, zender, gereedschap, etc.

Ik heb nog geen foto's en ik vrees dat het ding pas tijdens de winter vorm zal krijgen, maar het idee is simpel en duidelijk, denk ik.

Hugo

voor mijn brandstofkisten had ik een enorm grote doodskist achter mijn fiets.. althans, het leek op een doodskist ;)

toen ik mijn brommerrijbewijs haalde (en een puch kocht ivm bagagerekje voor koppeling fietskar) had ik geen zin meer in fietsen en wilde ik de fietskar achter mijn brommer hangen. maar toen ben ik erachter gekomen dat aan een bromfietskar allemaal wetten hangen. denk daarbij aan afmetingen, verlichting en gewicht.
toen ben ik dus mijn fietskar gaan verkleinen en heb ik een electrovliegtuig gekocht om in mijn fietskar mee te kunnen nemen. mijn fietskar was namelijk te klein voor mijn brandstofkisten + toebehoren.

voor mijn zender heb ik een schuimblok uitgesneden en die zet ik met poststieken vast aan de bodemplaat (aan de binnenkant natuurlijk) de vleugels en romp zet ik zonder schuim vast met poststieken.
voor mijn gereedschapskoffer, waar ook mijn accu's e.d. inzitten, was nog wel een leuk plekje voorop. dat koffertje ziet er dus nu ongeveer uit als een disselbak.

een foto van dit alles heb ik niet op mijn computer staan, dus kan ik ook niet tonen hoe het er nu uitziet ;)

Nu geen punt in de bestelwagen.

Toen ik begon met vliegen ging het allemaal in de krantentas.
Er is veel mogelijk op een fiets als je in de hoogt werkt met vleugels en romp vertikaal!

Gewoon klein bouwen ! Een delta past ij je rugzak xD
Ik heb ook al mensen gezien die een zelfbouwvliegtuig hadden met en 2delige romp en dan op de fietskar.

Reactie:

Momenteel zie onderstaande foto:

full

Deze herfst gaat de stoffen kap eraf en komt er een multplex kist/bak op met ca 1,6m lengte t.b.v. mijn, eind van het jaar, "binnenvliegende" nieuwe kist (Vision Sport X met 3,155m span). Tevens wordt de trekstang verlengd zodat de wielen van de kar weer ongeveer in het midden komen. De kist/bak krijgt van boven een klep en van achter een deurtje t.b.v. makkelijk laden en lossen.

M.vr.gr.

Rob Hermens

Laatst bewerkt door een moderator:
voor ik mijn rijbewijs had gebruikte ik een fietskar 155x50x60 LxBxH achter mijn fiets (ongeveer 8km naar het vliegveldtje)
een Charter ging er goed in, de wielen waren voorzien van schokbrekers hij was zo goed als zater dicht (dat is wel nodig bij dat weer van ons)

Bij ons op de club heeft er één zuTSpm2R9OU[/media] PittsS12 die net niet in de auto past. Omdat het opbouwen met zo'n dubbeldekker een hels karwei is, heeft hij het maar zo opgelost. Ging nog heel wat meten en experimenteren aan vooraf om het netjes erop te houden op de snelweg (vliegend doet zo'n ding ook makkelijk 120km/u dus waarom niet op het dak :?). ;)

index.php

index.php

Laatst bewerkt door een moderator:
Transport Fling II

@Rob: hoe neem je die Fling dan mee want als ik mij niet vergis is die twee meter vleugel niet deelbaar...

Gewoon deelbaar gehouden en een rond 4mm paspen in een wortelrib gezet en de andere wortelrib passend doorboord zodat eventuele tordering van de vleugel niet alleen door de rechthoekige middenverbinder opgevangen wordt. Tot op heden geen enkel probleem met tich hoogstarts ook met krachtigere hoogstartsets dan de mijne (Conrad) en ook met veel en turbulente wind en zelfs tot 80 gr extra ballast in de fling (op een normaal vliegklaar gewicht van 576gr) waardoor die ook met 4 tot 5 beaufort niet achteruit vliegt (zonder aandrukken) en dan zonder thermiek 2 tot 3 minuten vliegtijd geeft. :worship: :worship: Gewoon een superkistje dus.

M.vr.gr.

Rob Hermens

Als je op de fiets bent: in muziekwinkels kun je speciale koffers vinden om een gitaar op je rug te vervoeren. Je zou daar ook een modelvliegtuig met afneembare vleugels in kunnen stoppen ;-)

In de stationcar :D Mijn schuipjes kunnen niet uit elkaar en zijn toch zo'n 90cm. Op de fiets houd ik hem vast en hij gaat dan in meskant rechts van me, onder de arm mee, de accu's en zender gaan in de rugzak mee. Mijn grotere vliegtuig gaat altijd met de auto want ik zou neit weten hoe dat op de fiets/ moter mee zou moeten zonder karrtje.
Jakko

Back