Hoe vind ik een club in de buurt

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Als nieuwkomer in dit wereldje viel het me op dat het niet erg eenvoudig is om een modelbouwclub in je omgeving te lokaliseren. Ik had nog mazzel als Hilversummer dat er een Gooise club was. Maar als je eigen plaatsnaam toevallig niet in een van de clubnamen voorkomt dan kan het lastig zoeken worden.
Volgens mij is er plaats voor een stukje software waarin je geografisch kan zoeken; zoiets als bij Marktplaats.nl, daar kan je je eigen postcode ingeven en dan kan je bij iedere advertentie zien hoeveel kms dat bij jou vandaan is.
Niet dat ik dat kan maken hoor... meer een suggestie voor de digitaal begaafden onder ons...
Bart

Op www.airtoi.com kun je op clubnaam en/of provincie zoeken...

Boven in de gele balk op 'clubs' klikken en daarna nog een keer in de linkerbalk op 'NL+B'

Ja maar dat bedoel ik juist... niet in iedere clubnaam wordt een plaatsnaam genoemd (in de meeste niet). En provincies zijn soms vrij groot.
Stel je woont in Apeldoorn, en zoekt een club... hoe zoek je dan?

Bart

Je klikt op clubs, dan in NL + B (links op de pagina)
Dan ga je naar de provincie in de lijst. Je drukt dan op enter of op start zoeken.
Dan krijg je de hele lijst van jouw gewenste provincie.
Druk dan op CTRL (inhouden) en F, dan komt er een klein schermpje "zoeken". Daar typ je dan bijv. Apeldoorn in, en de computer zoekt dan automatisch op de pagina naar Apeldoorn.

Erg handig!

Groeten Eddy

Ja, dat heb ik allemaal gedaan. Gelukkig is er dan, als je een club bij Apeldoorn zoekt, een club die Apeldoorn in zijn naam heeft.
Maar er zijn ook clubs die geen plaatsnaam in hun naam hebben, en er zijn ook plaatsen waar helemaal geen club is. Voorbeeld: stom toevallig vond ik als Hilversummer dus wel een club die "Gooische" in zijn naam heeft, maar er is geen enkele club met Hilversum in zijn naam. Als je op 's Graveland zoekt bijvoorbeeld vind je niks, is het nou logisch dat je dan op Gooi moet zoeken? Ik ben ervan overtuigd dat er best middelgrote plaatsen zijn waar wél een club is zònder dat die plaatsnaam in de vermelding voorkomt (maar heb niet zo'n zin om ze allemaal uit te proberen).
Er zijn gewoon erreg veel clubs, en die zoekfunctie is niet waterdicht; als je het dan inzichtelijk wil houden voor nieuwkomers dan is dat een voordeel. Iedereen op dit forum is toch zo beducht voor wildvliegers... :?
Ik zou denken dat het voor een digitaal onderlegd persoon een kwestie van een paar muisklikken is om zo'n postcode-truc in te bouwen.

Bart

Back