Hoe/waar trainen jullie F3P?

Discussie in 'F3P' gestart door bob_romijn, 27 okt 2011.

  1. bob_romijn

    bob_romijn

    Lid geworden:
    23 aug 2005
    Berichten:
    241
    Locatie:
    Haalderen
    Tja, afgelopen 2 weken ben ik dan eens begonnen met het indoorvliegen en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind.
    Nu wil ik eens zien dat ik wat meer ervaring krijg en dus train, alleen daar zit hem nu net ff het probleem.
    Bij ons vliegen we 9 maal per seizoen en dat is niet echt genoeg om beslagen ten ijs te komen.
    De andere sessies die ik hier ken hebben zoveel deelname dat er van trainen ook geen sprake kan zijn. Je vliegt meer tegen elkaar dan door elkaar.... :)

    Dus ik ben eens benieuwd hoe de F3P vliegers dit doen? Hebben jullie mazzel met een goedkope hal of zo?
     
  2. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Bob,

    meestal is een groepje van 4 man al veel, wij trainen met 3 of 4 man en dan met een timer op 2 minuten en 30 seconden.
    we tellen dan een half uur pp wat weer neerkomt op een vlucht of 10 per avond. we rijden er wekelijks 164 km enkele reis voor.

    je moet er wat voor over hebben dus..
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Bob,

    Diverse wedstrijdvliegers hebben eigen zaaltjes geregeld, inderdaad max 4 a 5 man,
    ze willen daar verder geen recreatie cq 'pats, boem' vliegers bij.

    Afhankelijk van de locatie ben je 17 tot 45 eur per uur voor een zaal kwijt.
    soms is het in een dorpje spotgoedkoop en in de stad peper duur, maar andersom kan ook!

    Soms kan het gratis, en soms voor bijna niets (belgie, e5 eur uur)

    Tip: goede contacten met een school waar je kids studeren,
    of savonds wat doen voor een school of iemand kennen die werk voor een school
    helpt erg om af en toe daar een zaal te ritselen.


    Een AM helpt echt om de bewondering en goedkeuring te krijgen van de zaalbeheerders.

    Zodra ze doorkrijgen dat wij niets stuk maken, geen kleedkamers en douches gebruiken, zij er dus geen omkijken naar hebben, verder dus niet op de zaal hoeven te letten en t voor de bezoekers van de catering ook bijzonder is om naar te kijken mag je vaak een onbetaald uurtje extra blijven .. ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2011
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik huur elke 2 weken een zaal in Apeldoorn voor ~30€/uur voor 2uur. We hebben 5man die elke week komen en af en toe Niek of michael er nog bij. We delen de kosten.
    Eigenlijk is 6man wel veel, maar het houd de kosten wel laag.

    En dan huurt Michael af en toe een zaal, dan met 4 man 2uur voor 64€ tot.

    Dus op het moment ongeveer elke week trainen :)
    En dan ga ik morgen nog naar Duitsland waar bij een meeting (ook) solo gevlogen word, dus de disney mag hopenlijk eindelijk zijn 1e vlucht maken.
     
  5. bob_romijn

    bob_romijn

    Lid geworden:
    23 aug 2005
    Berichten:
    241
    Locatie:
    Haalderen
    Dank voor de antwoorden.

    Ik had al zo'n vermoeden dat er niet tussen de "recreatie"-vliegers (en dat woord is gewoon goed bedoeld :) )getraind werd.
    Op zich kan ik de zaal wel regelen, 38.50 per uur. En ook heb ik nog wel een andere piloot.
    Het is in Gendt (tussen Arnhem en Nijmegen) en met name op zaterdagen.

    Ik wil toch zien dat ik F3P onder de knie krijg.... :)
     
  6. PH-ILS

    PH-ILS Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2006
    Berichten:
    12.265
    Locatie:
    Krommenie
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015

Deel Deze Pagina