Hoe waterbestendig is "waterbestendige elektronica"

Discussie in 'Electro offroad' gestart door trummis, 5 dec 2021.

  1. trummis

    trummis

    Lid geworden:
    1 dec 2021
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Noorwegen
    In dit geval gaat het over de Axial scx24 (C10 in mijn geval)

    Een van de criteria dat ik 'm kocht was de term "Vannbeskyttet elektronikk".

    Echter als ik onder het kapje kijk heb ik twijfels.

    Volgens Axial:
    "Your truck’s water-resistant electronics save you from having to worry about wet track conditions when you crawl."

    En volgens een willekeurige Nederlandse winkel:
    "waterbestendige elektronica"

    Als ik waterbestendige elektronika onleed dan zou het nog beter zijn dan waterdicht. Waterdicht zou zijn dat er geen water in de kastjes kan komen, maar als het waterbestendig is kan het kastje vollopen met water maar kan de elektronika daar tegen.
    Maar helaas zo zit het niet.
    Een doorwading waar de motorkap onderwater gaat, gaat problemen geven, dat snap ik.
    Maar wat kan ik nou wel en niet met de standaard scx24?

    Als ik nu buiten wil rijden, ligt er sneeuw. Die is zo droog als maar kan. Dus nu kan ik de C10 droogblazen voor ik naar binnen ga, maar er zullen resten met sneeuw achterblijven die gaat dooien.
    Ook zal ik deze winter nog wel sneeuw krijgen die al aan het dooien is. Enz.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    spatwaterdicht heet dat. Er mag wat kortstondig een spatje water op komen.
     
  3. trummis

    trummis

    Lid geworden:
    1 dec 2021
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Noorwegen
    :rtfm:
    En dat is dan bedoeld voor mijzelf :frustie:

    Uit de F..Manual:
    Your new Horizon Hobby vehicle has been designed and built with a combination of waterproof and water-resistant
    components to allow you to operate the product in many “wet conditions,” including puddles, creeks, wet grass, snow
    and even rain.
    While the entire vehicle is highly water-resistant, it is not completely waterproof and your vehicle should NOT be
    treated like a submarine. The various electronic components used in the vehicle, such as the Electronic Speed Control
    (ESC), servo(s) and receiver are waterproof, however, most of the mechanical components are water-resistant and
    should not be submerged.

    En dat verhaaltje gaat nog een stukje verder, hoe je de boel moet drogen en onderhouden.....
     

Deel Deze Pagina