Hoe weet ik of mijn pinion op mijn spur past?

Dag heren,

Hoe weet ik of mijn pinions op mijn spur past?
Ik heb een tijdje terug een gebruikte rc8te overgekocht van iemand en hier zaten al een aantal pinions bij, nu had ik laatst een mmm setje gekocht en hier zat ook een pjnion bij, maar deze past niet.
Weet iemand welke ik moet hebben of waar ik naar moet kijken om andere pinions te kopen?

Thanks alvast,
Nard

Laatst bewerkt:
Blauwe locktite erop doen en de onderkant van jouw pinion wat afschuren met 200-400grit. Dan gaat de pinion zich beter vast zetten.

En je zal jouw pinion nog loskrijgen, maar doe er niet teveel aan. Ik doe locktite aan het schroefje en dan draai ik het schroefje zachtjes vast. Heel zacht. Locktite laten uitharden, schroefje 1/2 uitdraden, terug indraaien en goed vastzetten. Dan krijg je het achteraf nog los. Als je de schroeft van de eerste keer keihard vastdraait en de locktite verhard, dan is het mogelijk dat het vast zit.

Wat heeft het precies voor nut om het af te zagen als ik vragen mag?
Met zachtjes vastdraaien bedoel he er net indraaien toch?

Bedankt voor jullie tips!

Gr. Nard

Niet afzagen, afscuren. Aan de onderkant. Dan heb je meer oppervlak (puntje gaat weg) en door de fijne groefjes in de onderkant kan de pinion zich beter zetten waardoor hij niet zo snel los komt.

Inderdaad schroefje er indraaien, maar niet aanspannen. Pas de volgende dag goed vastzetten. Anders is de kans groter dat je het nooit meer los krijgt.

Sorry ik bedoelde afschuren ;)

Edit: @ stroomstrijkijzer ik heb die klik hier niet! In je handtekening gepwnd samen met mijn ipad!
Mwhahahaha :cool:!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips en ik heb de thread lock al gebruikt en morgen kan ik hem vast draaien.

Weet nu iemand hoe ik weet of pinions op spur passen?

Ik heb ook de thread aangepast!

Er moeten Mod. 1 pinions op het standaard asso tandwiel.
Mag ik vragen wat voor combo je erin hebt?

Yep.
Maar je moet er nu wel op letten dat je een pinion met 5MM bore neemt.
ander past het nog niet.

Het moeten idd MOD1 pinions zijn. De pinion bij de castle zit is geen MOD1 en past dus ook niet. MOD1 pinions kun je herkennen aan de tanden. Die zijn groter dan de bij de andere spurs/pinions.

Die castle creations pinions is voor een traxxas dus daar ben je niks mee. Die pinions die je bij de auto gekregen zullen waarschijnlijk allemaal passen.

Back