Hoe weet ik of mijn transmitter stuk is

Heb een Blade MCX RTF en net gekocht een Blade 120SR.
De MCX draait als een dolle en niet stil te krijgen, en de blade 120SR trekt heel sterk naar links, van de 120SR alles ge-upgrade naar Microheli, en getrimt maar blijft naar links trekken, heb swashplate hoger en lager geprobeerd op de main as. En nog het zelfde.Wacht nu op upgrade parts van Rakonheli. en anders weet ik het niet meer. Zou het misschien ook de transmitter kunnen zijn ??? gebruik die van mijn Blade MCX de MLP4DSM, aangezien mijn MCX ook niet vliegt begin ik te denken aan de transmitter.

IS DIT MOGELIJK, EN HOE KOM IK ER ACHTER. zEKER een DX6 kopen :grin:
Zat er wel aan te denken, maar als dat het ook niet is. Dan echt voor inspectie naar Horizonhobby Duitsland.

Word gek van die heli's. TIP voor beginners koop gelijk wat goeds.
Heb ook Blade MCP x maar moest ook terug voor de blade grips die niet goed zijn. Hoewel ik wel vertrouwen heb in Blade.

Luuk

Heel simpel.

Pak je heli, sluit alles aan (eerst zender aan natuurlijk)
Duw tegen de sticks, en kijk of de servo's de beweging correct volgen
Kijk daarna of de swash de beweging ook blijft volgen (dat hij nergens "plakt" oid)

Alles ok?
Hoover, kijk wat de afwijking is (oftewel, hoeveel moet je bijsturen)
Hoover wat langer, kijk of dit hetzelfde blijft
Kijk, als dit verloopt, al vliegend naar de swash, kijk of de swash verplaatst (terwijl jij de sticks dus bijna stil hebt)

Zelfde met de staart
dit verloopt vaak als het een heli met een echte motor op de staart is.
Als hij als een gek tolt, grote kans dat het motortje het niet voldoende doet. Misschien komt hij niet op toeren, misschien slipt de as in het rotortje (vaak een klemsysteem) enz
Misschien zit het rotortje er zelfs verkeerd op

Maar, zolang de heli gewoon doet wat jij op de sticks aangeeft, zonder dat opeens het 0 punt (rechter stick in het midden, servo's staan opeens uit het lood) anders is of zoiets zal er niet veel met je zender mis zijn.

En upgrades kunnen een probleem soms verhelpen, maar standaart hoort hij het gewoon goed te doen. Dus eerst standaart goed proberen te krijgen, of kijken wat het probleem is
upgrades zijn meestal niet de oplossing, of je moet zeker weten dat het onderdeel overleden is

Trouwens, je kan de swash hoger en lager zetten wat je wilt, maar als hij scheef staat, zal het je probleem niet verhelpen..

Zet hem recht door 1 linkje te verdraaien, dan moet het beter gaan

Back