Hallo,
Ben nieuw hier in het MBF en in de nitro rc wereld (wat betreft onderhoud en bouwen). Heb wel al heel veel gelezen over de brandstof en heb er vroeger veel mee gespeeld met een vriend die nitro rc had. Heb recent van mijn opa nitro rc en andere modelbouw geérfd. Het spul wat ik hier heb staan is incompleet en heeft al zeker 5+ jaar stilgestaan (leuke uitdaging dus wel, een blokje zat moervast deze heb ik wel nog draaiend gekregen. Vliegtuig motor was dat een OS Max 25, heel erg oldschool).
Dus nu terug naar de vraag. De fail safe, doet deze nu zodra her radio contact verloren is de servo van de carb dicht zodat deze naar idle gaat? Is het niet handiger om dan de brainbox(reciever) aan te passen en daar te zeggen van als de connectie verloren is of de batterij is bijna leeg een kleine solenoid valve de fuel lijn gewoon dicht te gooien?
Kan iemand mij hier wat uitleggen of een een linkje posten. Dan kan ik dit eens onder het vergrootglas nemen.
Danke schön
RHS
Ben nieuw hier in het MBF en in de nitro rc wereld (wat betreft onderhoud en bouwen). Heb wel al heel veel gelezen over de brandstof en heb er vroeger veel mee gespeeld met een vriend die nitro rc had. Heb recent van mijn opa nitro rc en andere modelbouw geérfd. Het spul wat ik hier heb staan is incompleet en heeft al zeker 5+ jaar stilgestaan (leuke uitdaging dus wel, een blokje zat moervast deze heb ik wel nog draaiend gekregen. Vliegtuig motor was dat een OS Max 25, heel erg oldschool).
Dus nu terug naar de vraag. De fail safe, doet deze nu zodra her radio contact verloren is de servo van de carb dicht zodat deze naar idle gaat? Is het niet handiger om dan de brainbox(reciever) aan te passen en daar te zeggen van als de connectie verloren is of de batterij is bijna leeg een kleine solenoid valve de fuel lijn gewoon dicht te gooien?
Kan iemand mij hier wat uitleggen of een een linkje posten. Dan kan ik dit eens onder het vergrootglas nemen.
Danke schön

RHS
Laatst bewerkt: