Hoe zetten jullie je auto uit?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door ibizadesire, 28 jul 2003.

  1. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Lezen jongen, dan hoef je niet steeds van die vragen te stellen waarvan anderen denken "wat is ie dom zeg!"...

    Voor 1:10's met van die simpele 1-tuut-uitlaatjes zijn van die mooie siliconen slangetjes te krijgen waar een beetje een bocht in zit... om de zooi bij je auto weg te houden... In mij geval bij de Genesis heb ik en siliconenslang gepakt met een diameter die iets kleiner is als de tut van de uitlaat... er overheen getrokken (als een condoom :oops: ) en vastgezet met 2 tyraps... Onderaan stukje schuin afgesneden en alle olie ligt nu eerder op de grond dan dat het tegen mijn achteras geplakt zit...

    Tweede voordeel hiervan is dat ik mijn fikken niet brand als ik de uitlaat dicht wil houden... wantja mijn schoen krijg ik niet tegen het vliegwiel of ik moet de carburateur, het luchtfilter of het middendif aan de kant schoppen (niet echt een goed idee!)...
     
  2. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Je hebt voor een deel gelijk... geen brandstof is geen smering, geen smering is slecht... daarbij komt ook nog eens dat de plug wel eens wat eerder kapot kan gaan... Maar er zit ook een voordeel aan... wanneer de tank leeg is, is ook de slang en carburateur leeg... die hoef ik dus niet meer te cleanen...

    Ik heb ook eens de slang dichtgeknepen, nou dacht dus dat ik zoun worden meegesleurd door de Genesis... veel toeren, hoop herrie... wat dus ook nooiot goed kan zijn...

    Trouwens, de 7.7cc van de Genesis blaast er zoveel brandstof doorheen dat voordat je het weet de motor gestopt is... maakt veel minder toeren e.d. dan bij slang dichtknijpen...

    Maargoed, wie dit topic doorleest vanaf het begin zal merken dat we in herhaling vallen...
     

Deel Deze Pagina