hoe ziet Depron eruit ?

Ik ben ook op zoek naar depron in de omgeving van Eindhoven. Nu heb ik iets gekregen van een winkelier maar ik betwijfel of dit wel het goede is.

mijn vraag wat weegt depron per m^2?

wat ik gekregen heb ziet er als een sandwich van een laag dik papier en schuim

klopt dit ?[/img]

Kan wel aardig koppen ja. Het schuim in het midden is bij depron een beetje vezelachtig en er zit een soort laag op die iets weg heeft van papier. Het is wel helemaal 1 kleur meestal wit of zwart

Mark

Jij hebt idd Depron gekregen maar dat is een andere "zwaardere" versie dan welke die voor de modelbouw geschikt is. Die depron die jij hebt wordt gebruikt om maskers voor tekeningen en schilderijente maken. Je kan proberen om met veel water het papier aan beide kanten eraf te krijgen maar dat zal best wel een lastig karwei gaan worden. Beter bij een Parketboer vragen naar Depron of Polypron.

wat ik gekregen heb ziet er als een sandwich van een laag dik papier en schuim

Da's inderdaad een tikkie zwaar en bestaat uit Depron, beplakt met zwaar papier. Wordt o.a. aangeboden onder de naam foamboard. In Amerikaanse discussies werd wel geadviseerd (bij gebrek aan Depron en beschikbaarheid van Foamboard) om de uitgesneden delen in bad te leggen en een dag later van het papier te ontdoen. De lijm schijnt watergedragen te zijn en, belangrijker, totaal niet waterproof. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht de moeite, afhankelijk van hoeveel je hebt ingeslagen.

Back