hoe zit dit ??

Als ik mijn heli (walkera 36) op de grond laat staan maar wel laat draaien en ik stuur naar vooren , dan gaan mijn rotor bladen schuin naar vooren (trekken iets naar links ).
Dat gebeurt ook als ik wil opstijgen dan wil hij altijd links naar vooren .

Is er misschien iemand uit delft of omgeving die er evt even naar wil kijken ???
Als de heli goed is in gevlogen kan ik wel hooveren , maar ik ben nog niet vaardig genoeg om hem in de lucht te houden en dan te trimmen.

Gr Bas

Kom een x naar de indoor in Delft. Daar zijn genoeg mensen die je wel even willen helpen ;) Lees dit topic

Inderdaad, kom eens naar Q-indoor Delft (kan beter zeggen Hannesie-indoor)

Maar een Heli heeft altijd de neiging om schuin naar links,voren te trekken bij het opstijgen. komt door het koppel van de hoofdrotorbladen.
Oplossing is om bij het opstijgen iets naar rechts te sturen. Ik ga er dan wel vanuit dat alles goed is afgesteld,

Tip: 5 en 6 mei is er indoor vliegen in Delft.

Ik kom wel eens kijken het is 2 minuten lopen bij mij vandaan .
Maar ik hou niet zo van die zaak met de Q , daar gaat mijn geld niet meer heen.
Ik heb zelf ook de beschiking over een groote lege loods (bedrijfspand) bij de makro.
Ik heb inmiddels de afstelling wel weer aardig voor elkaar.

Gr Bas

narfer007 zei:
... Maar een Heli heeft altijd de neiging om schuin naar links,voren te trekken bij het opstijgen. komt door het koppel van de hoofdrotorbladen...
Koppel van de hoofrotor is alleen verantwoordelijk voor een verdraaiien rond de vertical as. Indirect en in combinatie met de staartrotor is zorgt dit koppel er ook voor dat eerst de rechtskid (rechtslopende rotor) of de linkerskid (linkslopende rotor) de grond raakt. (In windstille omstandigheden zal het rotorvlak altijd iets naar rechts respectievelijk links gekanteld zijn).

Bedankt voor het mee denken , maar ik heb het al gevonden .
Er zitten achter op de zender schakelaartjes en een ervan stond niet goed (stond op ccpm)
Van morgen ff getest en ik kon weer "lekker" hooveren .

Gr Bas

Back