Hoe zit het eigenlijk? Online bestellen en verplichting tot leveren.

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Vale Ouwe, 20 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Ik heb onlangs wat besteld bij een bekende online shop.

    Een mooie set van Wiha met 51 stuks gereedschap (mijn verzameling was inmiddels verre van compleet).
    De online shop heeft een .nl website, alleen is afrekenen/Paypal daar geen optie. (En niet afrekenen/paypal geen optie voor mij).

    Zij hebben mijn betaling in de webshop geaccepteerd, maar komen daar nu op terug.
    "omdat":

    upload_2020-7-20_19-59-16.png
    Tja, dat was nicht im frage.
    E.a. is nergens kenbaar gemaakt (ook niet de verantwoording van de consument).

    Het gaat over het principe van handelen.
    "Je" biedt iets aan, en dan behoor "je" te leveren naar wat je aanbiedt.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2020
  2. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Nou gaat het mij niet eens over die paar :eek: tientjes (€ 179,-- in NL versus € 134,35 (gratis verzending - naar NL)

    Ik ben natuurlijk een beetje verbaasd over het prijsverschil, daarnaast ik ben ook verbaasd dat ....ik in Duitsland wel kan betalen met Paypal, en in Nederland niet.
    Maar ik ben nog meer verbaasd dat ik het wel gewoon in Duitsland kan bestellen en betalen, en dat die overeenkomst zomaar éénzijdig kan worden ontbonden.
    Dan laat laat ik nog maar even buiten beschouwing dat elke bestelling sowieso vanuit Duitsland wordt geleverd.
     
  3. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
  4. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Ik ben daar eigenlijk nog steeds niet van overtuigd maar het bedrag is te gering om er zelf tijd in te steken, laat staan daar iemand met vakkennis (hoewel ik daar met regelmaat toch wel toe geneigd ben) in te huren.

    Tijdens de laatste conversatie met Conrad-Duitsland werd ik dringend verwezen om te bestellen via Conrad-Nederland.
    Wat meerdere tientjes duurder was en waarbij betalen met Paypal niet mogelijk is.
    Nu ben ik niet zo van dat directieve, dus ik kies dan altijd een alternatieve route.
    Gewoon uit Duitsland geleverd tegen een redelijke prijs, met Paypal af te rekenen en met enkele dagen in huis.

    Het gaat om deze set: [​IMG]
    De set wordt met heel veel verschil in prijs aangeboden en is op de site van Wiha zelf (https://www.wiha.com/) niet (meer) als complete set te vinden (enkel losse gereedschappen)

    Ik zoek enkel nog een setje micro steeksleuteltjes van goede kwaliteit.
    Als er iemand een tip heeft; graag.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2020
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Waar denk ik jouw probleem zit is dat de de site voor bedrijven en voor consumenten kunnen wergeven en jouw goedkope aankoop mogelijk een ex BTW prijs was. Maar dat jij eigenwijs wilt zijn wil niet zeggen dat de winkel daaraan mee moet werken.

    Slotje want winkelbesprekingen zijn niet toegestaan....
     
    Mark300 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina