Zoals de titel al zegt, hoe ga ik zoveel mogelijk mijn eigen opgewekte stroom gebruiken zonder een electrische auto of thuis accu?
Met home wizard kan je bijvoorbeeld een "domme" boiler aan laten gaan als je stroom terug aan het leveren ben.
Nu verwarm ik mijn douche water nog op gas dus daar kan ik dat niet mee doen.
Nu heb ik wel een quooker.
Maar die gebruikt 2200 watt.
Maar hoe doe je zoiets zonder al te veel op komfort in te leveren.
2200 watt in de zomer lukt nog wel maar in de winter niet.
Daarnaast de wasmachine en de vaatwasser.
Die zou ik niet aan kunnen laten gaan als we geen stroom over hebben maar stel we hebben wel stroom over, dan moet ook weer niet alles tegelijk aan.
Hoe doe je nu zoiets met niet al te veel moeite?
En graag zonder dat je ieder jaargetijde al je programma's moet wijzigen?
Ik heb nu de toon van Eneco maar daar kan je nog niets inregelen al schijnt daar wel verandering in te komen.
Ik vraag dit omdat volgend jaar, we denk ik, zoveel mogelijk eigen stroom moeten gebruiken omdat we voor het terug leveren minder gaan krijgen (in Nederland)
Met home wizard kan je bijvoorbeeld een "domme" boiler aan laten gaan als je stroom terug aan het leveren ben.
Nu verwarm ik mijn douche water nog op gas dus daar kan ik dat niet mee doen.
Nu heb ik wel een quooker.
Maar die gebruikt 2200 watt.
Maar hoe doe je zoiets zonder al te veel op komfort in te leveren.
2200 watt in de zomer lukt nog wel maar in de winter niet.
Daarnaast de wasmachine en de vaatwasser.
Die zou ik niet aan kunnen laten gaan als we geen stroom over hebben maar stel we hebben wel stroom over, dan moet ook weer niet alles tegelijk aan.
Hoe doe je nu zoiets met niet al te veel moeite?
En graag zonder dat je ieder jaargetijde al je programma's moet wijzigen?
Ik heb nu de toon van Eneco maar daar kan je nog niets inregelen al schijnt daar wel verandering in te komen.
Ik vraag dit omdat volgend jaar, we denk ik, zoveel mogelijk eigen stroom moeten gebruiken omdat we voor het terug leveren minder gaan krijgen (in Nederland)
Laatst bewerkt: