Hoe zoiets maken?

Hoi,

Momenteel kijk ik met zeer grote bewondering naar lightsabers en wil daardoor ook een draaibank/frees aanschaffen.

Nu heb ik een vraag over een bepaald onderdeel waarvan ik niet echt snap hoe dat eventueel nagemaakt kan worden.
Hopelijk kan iemand me hiermee wat aanwijzingen geven.
Het gaat om http://img25.imageshack.us/img25/9329/edgechamfercomp.jpghttp://www.modelbouwforum.nl/forums/img25.imageshack.us/img25/9329/edgechamfercomp.jpg en met wat op plaatje 1 te zien is. Een soort turbinetje.

Alvast heel erg bedankt.

Laatst bewerkt:
Ziet eruit als een gietstuk. Je zou het na kunnen maken door eerst een ring te draaien en daar de schoepen uit te frezen (een beetje zoals dat ook wel gedaan wordt bij het maken van diffusors van modelturbines) en er daarna de buitenste ring erop te (hard)solderen.

diffuser1.jpg

Draaien ,en dan met tandwiel zaag,is dat wat. foutje hij bedoelt natuurlijk de ring. Als het van alu mag ,moet je kijken,naar ''extrusie'' profielen vaak makelijker,

Die 5 assige is idd super super mooi, maar dat wordt allemaal een beetje te pittig. Denk inderdaad zo als micropuller zegt met dat hardsolderen, dat dat de manier zou worden voor mij.
Het is momenteel alleen nog ff hoe het in theorie zou moeten gaan. En of het met een draaibankje zou kunnen.

Hopelijk binnenkort een draaibank aanschaffen en dan maar eerst de basis onder de knie krijgen :) .

Die 5 assige is idd super super mooi, maar dat wordt allemaal een beetje te pittig. Denk inderdaad zo als micropuller zegt met dat hardsolderen, dat dat de manier zou worden voor mij.
Het is momenteel alleen nog ff hoe het in theorie zou moeten gaan. En of het met een draaibankje zou kunnen.

Hopelijk binnenkort een draaibank aanschaffen en dan maar eerst de basis onder de knie krijgen :) .
Als ik wat beter kijk, kan je inderdaad ook gewoon zagen en dan de buiten ring hard solderen.

Succes er mee! hoop voor je dat het lukt.

ik ben ook net ingestapt in de wereld van de verspanen. In mijn geval met een portaalfrees. Heel leuk en ben al aan het kijken naar uitbereidingsmogelijkheden. (Extruder voor 3D printen, laser, etcetc)

@lisand,

Zoiets ja.
Echt knap dat je dit zo ff uit je mouw kan schudden.
Had ik maar een cnc machine die zo jou ontwerpje uit poept hahahha.

Mooi gedaan topper

Back