hoe zwaar mag een vleugel zijn t.o.v. de rest?

Ik heb een balsa ribben vleugel die bespannen en al circa 275 gram weegt bij een spanwijdte van 150 cm en de lengte van de rib is 29 cm. Het is een duidelijk een vleugel voor een trainer achtig toestel. Nu is mijn vraag hoe zwaar de rest mag zijn. Dus wat is het maximale gewicht van het hier nog bij te bouwen elektro toestel?

Zo'n 300 gram waardoor ik straks vliegklaar onder de 600 gram blijf?
 
Laatst bewerkt:
Oh... okee.... maar ik wil elektro en met een motor van 200 gram wordt het een hotliner ;-) Mijn zwever weegt iets van 1000 gram en heeft een motor van 100 gram...
 
Gewicht van een elektro motor heeft met de speed weinig te doen .

Bij deze trainer vleugel moet je wel een gewicht van 200 gram in de neus hebben.
Het beste is dat je eerst de romp gaat bouwen en dan kijken hoeveel gewicht er in de neus moet .

Mvg Johan
 
De vleugel van een electro Kadett weegt zonder servo's al 290 gram.
Toestel komt totaal op 1550 gram uit.

De romp leeg weegt al ongeveer 400 gram. Toestel compleet leeg net geen kilo.
De Motor was 130g.

Hopelijk heb je hier wat aan.
 
De vleugel van mijn calmato (brandstof model omgebouwd naar elektro) is iets groter 160cm lang.
Deze weegt met motor en accu 2,5 kg.
Waarvan 500gram voor de accu en 163 gram voor de motor.
Wat de losse vleugel weegt weet ik niet precies.
 
Back
Top