Hoe zware diff. olie te gebruiken?

Ik was gisteren een kennis aan het helpen met de opbouw van zijn auto (1/10de).
Op een bepaald ogenblik moesten we dus ook de diffs vullen. Hierbij zat standaard 300.000 voor één van de diffs.

Lichte diff olie loopt nog makkelijk uit het potje maar dit kan je niet meer lopend noemen. Door nu wat op het potje te duwen en te persen kwam er dan toch een kwak uit. Maar handig is dit niet.

Hoe kan je nu het makkelijkst zware diff olie toepassen?

Dergelijke dikke oliën worden wel eens gebruikt in de voordiffs van een 1:10 touring. Maar dan ook alleen daar om een bijna starre as te maken of ook wel een spool genaamd wat in de 1:10 touring ook niet onbekend is.

Serpent levert 300.000 bij de 747 standaard erbij. Dit is dan wel in cst waardes

Het is een serpent 747. Het is zijn eerste nitro auto van wedstrijd niveau. Vandaar dat ik wat ging helpen.
Deze 300.000 cst wordt standaard meegeleverd voor het voordiff. Daarenboven wordt deze olie dan nog in een potje geleverd en niet in een tube of flesje. Je hebt bijna een lepel nodig om het eruit te scheppen.
Voorlopig wordt de auto dus gewoon standaard gebouwd.

PS. iemand nog bouwtips voor deze auto.

Ik gebruik zelf altijd 200.000 in de 733, onze nieuwe clubkampioen gebruikt ook 300.000 in zijn 747. Zijn dus prima waardes. Maar het blijft rottig spul om mee te werken inderdaad.

Gewoon onthouden dat vast is vast is. Ik zou je snaar spanner aan de zijkant onderop plaatsen ipv bovenop zoals de tekening. En je armen uitruimen dat ze soepel gaan. En daarna al je speling weghalen. Wel dat alles soepel gaat. Je mag me altijd contacten :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back