hoek van schroefas scarab powerboat motor zenoah

• Topicstarter Topicstarter E-maxx king of dirt
  • Startdatum Startdatum
E

E-maxx king of dirt

Guest
hallo

Ik had een vraagje. Wat is de gunstigste hoek van deze as van de powerboat. En hoe de flex as aan de propelor as vast moet gezet? hier onder staan wat foto's.

Foto's verwijderd wegens verregaande overschrijding maximale grootte.

Roel
Mod

onder welke hoek precies mag de schroefas er uit komen?

okey bedankt maar nog een vraagje hoe zet je de flex as in de vaste as? en hoe blokkeer je deze as zodat hij niet uit de boot kan schieten ?

I know :) wel leuke trimax.

Snap alleen zijn vraag m.b.t. die as niet.

Vast as, vastzetten met epoxy.
flex ene kant koppeling op de motor andere kant prop. Hoezo losschieten dan?

okey ik heb al gehoord van nico hoe het moet. Ik mis nog een ringetje om het stangetje in de drive vast te zette. Anders zou je gas geven en zou zo je hele as en alles het water in flikkere.

had ik nog een vraagje wat is de beste plek om de motor te plaatsen ?

E-maxx king of dirt zei:
had ik nog een vraagje wat is de beste plek om de motor te plaatsen ?

Voordat je de plek kunt bepalen en je cg kunt uitmeten moet je eerst alle benodigde onderdelen voor je boot in huis hebben.
Vervolgens plaats je alles in de boot, halve tank met benzine erin en dan je cg uitmeten vanaf de spiegel van de boot (dus geen uitstekende delen).

Ik laat het cg even over aan de rest....geloof rond de 28-30 % ?

M@rk

okey k begin het een beetje te begrijpe :lol: maar wat is een cg ?

CG = Centre of Gravity = Zwaartepunt.

En kan je je foto's verkleinen naar max 640 x 480? Er staat zoiets in de forumregels...
Dat kan prima zonder details te verliezen; moet je in een fotobewerkingsprogramma de randen waar niets belangrijks op staat even er af "knippen" en daarna je foto's resizen. Alsjeblieft...

Hoi,

Vergeet niet die flexas genoeg speling te geven, bij het optoeren wordt hij namelijk korter, ik gaf altijd 4/5 mm en gebruikte 6 mm.

Ook soldeerde ik bij het gedeelte bij de koppeling een busje op de flexas van 10mm de reden is dat als je de bevestigingsboutjes aandraait je niet de boutje`s in de flexas drukt, dan druk je namelijk die flexas uit elkaar.

Wel gewoon solderen en met S39 anders lukt het niet.

Succes

okey dan ik ga het is proberen met de motor. bedankt allemaal voor jullie reactie ;)

oke maar is die 28/30 % zeker? of is dat ongeveer ?

dat is een richtpunt..
de ene boot vaart goed op 26 % de ander op 35%
en bij hydroboten ligt het nog ingewikelder.

greetz jaimy

Back