Hoelang kan ik met een 4200 accu?

• Topicstarter Topicstarter beginnertju
  • Startdatum Startdatum
B

beginnertju

Guest
Hallo ik ben van plan om een T2R te gaan kopen met een Element V2 19 Turn Modified motor te gaan kopen + Zoom max no limit carson regelaar + Acoms Technisport zou iemand mij mischien kunnen vertellen wat voor accu EN wat voor lader ik daar het beste voor zou kunnen nemen? ik zou ook graag weten hoe lang het duurt om er dan met de accu te kunnen rijden, en hoe lang het duurt voor hij weer opgeladen is.

Groeten B

hoelang je met de accu kan rijden is helemaal afhankelijk van de motor en hoe je met de auto rijd.
Tijdens optrekken verbruik je veel meer stroom dan waneer je eenmaal op gang bent.

een accu van 4200 mA= 4,2 A zal met een 5 A lader zoals de Graupner Ultramat 14 binnen het uur weer vol zijn.

het leuke van deze vraag is dat het niet veel uit maakt, het is namelijk een van de grootste accu's die er zijn! dus als je deze koopt is het zeker een goeie koop! en een goedkopere lader dan de ultramat 14 is de mega peak 4500 die ook zeer goed is!
ik denk dat je met een 19t motorjte ongeveer 10-25 minuten kan rijden met die accu!
veel succes nog met je koop!

10 minuten rijtijd

Koop geen carson regelaar ( en ook geen LRP )
GM SX6 of SX9 zijn erg goed en erg klein.

Oscar zei:
10 minuten rijtijd

Welnee. Dat kan makkelijk langer. Ik heb dit je volgens mij nu een keer of dertien uitgelegd beginnertju, maar het is dus afhankelijk van welke verhouding je rijdt met de tandwielen. Er zit een 84-tands spur bij gok ik, maar het motortandwiel kun je zelf kiezen. Neem je dat niet te spectaculair, dan rijd je lachend langer dan 10 minuten.

Oscar zei:
10 minuten rijtijd

Koop geen carson regelaar ( en ook geen LRP )
GM SX6 of SX9 zijn erg goed en erg klein.

Wat is er mis met een LRP Oscar??? Ik heb er het hele seizoen geen greintje problemen mee gehad en dat ze bekend staan om uit te fikken... Tja, dat zijn alleen de slechte ervaringen die er geschreven worden... De keren dat het goed is gegaan met een LRP dat zie je nergens terug...

Ik denk dat je met een Element en een T2R met 4200 cellen wel langer kan rijden als 10 minuten, ik reed afgelopen zondag met een Intellect 3600 accu en een Corally 19SPEC in een MRE al dik meer als 10 minuten met een gear-ratio van 7.01 dus...

De SX9 kan je vergeten, die is er niet meer...

De LRP regelaar die tot 19 en 17 turns gaan,
worden extreem heet. ( AI en zo )

Als die regelaartjes onder de 60 euro van LRP zijn niet geschikt voor een 19T

De top regelaars van LRP zijn echt top maar kosten een beetje meer.

Ah bedoelde je het zo... Ja dan heb je gelijk... Point made Oscar... Maar dan nog, de SX9 kom je sporadisch nog tegen op de 2e hands markt maar nieuw bijna nergens meer...

Jaap J. zei:
Oscar zei:
10 minuten rijtijd

Welnee. Dat kan makkelijk langer. Ik heb dit je volgens mij nu een keer of dertien uitgelegd beginnertju, maar het is dus afhankelijk van welke verhouding je rijdt met de tandwielen. Er zit een 84-tands spur bij gok ik, maar het motortandwiel kun je zelf kiezen. Neem je dat niet te spectaculair, dan rijd je lachend langer dan 10 minuten.

Ja ik kan ook wel verzinnen hoe je er een uur mee kunt rijden.
Als je op de limiet gaat zitten ( lijk me handig als je wat wilt winnen )
dan kun je er 10 minuten me rijden

Furious Jay zei:
Ah bedoelde je het zo...

Even offtopic, ik vind jouw kleurkeuze net zo erg als mensen die hoofdletters gebruiken, kan je niet gewoon normaal zwart gebruiken ?

Maar ik rij met mijn Kyosho TF4-R met een 19T op verhouding 1:4.4 en trek in 5 minuten zo'n 2800mAh uit een accu dus zou ik op een 4200mAh accu maar zo'n 7 minuten kunnen rijden.

Oscar zei:
Ja ik kan ook wel verzinnen hoe je er een uur mee kunt rijden.
Als je op de limiet gaat zitten ( lijk me handig als je wat wilt winnen )
dan kun je er 10 minuten me rijden

Hij geeft toch nergens aan dat ie op de limiet gaat rijden? Het is een beginner die gewoon een flinke tijd wil kunnen rijden met zijn accu van 50 euro. En ja, in 10 minuten pers je m leeg als je iets wilt winnen. Maar als het je niet gaat om het winnen, kun je er makkelijk langer mee rijden. En die nuance ontbrak in jouw opmerking. En nu zit ie er in, dus dan hebben we winst geboekt :wink:

Roelof zei:
Furious Jay zei:
Ah bedoelde je het zo...

Even offtopic, ik vind jouw kleurkeuze net zo erg als mensen die hoofdletters gebruiken, kan je niet gewoon normaal zwart gebruiken ?

Maar ik rij met mijn Kyosho TF4-R met een 19T op verhouding 1:4.4 en trek in 5 minuten zo'n 2800mAh uit een accu dus zou ik op een 4200mAh accu maar zo'n 7 minuten kunnen rijden.

Ook maar even off-topic dan... Ik schrijf nu al bijna drie jaar mijn posts op deze manier en nu pas erger je eraan??? Ik erger me ook wel eens aan een hoop dingen dus...

On-topic: Kan je misschien aangeven wat je wil gaan rijden? Competitie of recreatie???

Afgelopen weekend keer Stock gereden op Amca.... ook met 4200 packs.
Na een minuut of 7 was het echt op...... :lol:
Hangt dus duidelijk af van hoe je rijd en waar etc.

Rob Janssen.

Rob,

Dat klopt wel, met 4,2 als overbrenging fik je een 4200 in een minuut of 6-7 leeg. Met 7,0 zoals beschreven blijf je tot in alle eeuwigheid rijden....alleen iets minder snel :P

Groet,

Eric

Back