hoelang moet ik laden ?

• Topicstarter Topicstarter etb
  • Startdatum Startdatum
E

etb

Guest
hallo ik wilde graag weten hoelang ik mijn afstandbediening moet laden zonder dat ik de boel sloop

de adapter die ik in me afstand bediening doe is
input 220v/50hz /11va
output 4,5 - 12v 500mA

ik heb m op 12 volt staan omdat dat ook op me afstand bediening staat

me batterijen zijn
8batterijen van nicd

mignon aa nicd 800mah 1,2v

hoelang moet ik moet ik mijn afstand bediening laden
ik stop de adapter rechtstreeks in de afstand bediening dus hij laad 8 batterijen te gelijk

ik ben bang dat ik de boel overlaad anders

Niet met die adapter die jij hebt:( Laden doe je met een lader, deze laad met een ingestelde laadstroom. Voor jouw cellen moet dat 80 ma zijn en dan mag je 14 uur laden.
Je kunt lijkt mij het beste kijken voor een universeellader, is heel betaalbaar en komt altijd van pas.

PS. ABSOLUUT NIET die adapter gebruiken!!!! ondanks wat Vinny zegt, of de adapter of je accu sneuvelt.

Laatst bewerkt:
super heel erg bedankt
maar ik durf het bijna niet te vragen
maar zou je deze ook kunnen uitrekenen ? :)

accu 6v7.2ah
lader 6v kan ook 12v
pri 230v 50hz max 22w
sec 2.3/6.9/13,8v 600ma max. 8.3va

Inderdaad, je gebruikt een netadapter. Dat is een constante spanningsbron. Voor hel laden van Ni-** accu's heb je een constante stroombron nodig. Absoluut niet gebruiken dus. Bovestaande suggestie voor een universeellader is juist.

Oke bedankt voor de waarschuwing

even overnieuw
ik snap er zelf namelijk helemaal niks van
ik heb ook nog een batterijen lader voor de aa batterijen

dit gaat over de AA batterijen
de lader is universal ni-cd & NI-MH
er kunnen 4 batterijen in tegelijk

de batterijen zijn
mignon aa nicd 800mah 1,2v

achter op staat 10 hrs for aa 800-900mah ? dus dat betekent dat ik de batterijen 10 uur moet laden ?

oke dat was de afstand bediening

maar nu de boot
hoelang moet dat dan ?

accu 6v7.2ah
lader 6v kan ook 12v
pri 230v 50hz max 22w

alvast bedankt voor alle hulp

Als je nou de regel onthoudt Capa Accu / hoeveelheid waarMEE je laadt x 1.4 tegen verliezen... VB: Accu= 3600 mAh wordt geladen met 250 mAh is dus 3600/250x 1.4= 20.16

Laatst bewerkt:
hey sorry
maar ik kan dat echt niet volgen :)

het is eigenlijk maar dat ik het 1x hoef te weten hoe ik me boot accus en me zender batterijn moet laden

Er is een soort "regel" als je met 10 % vd capaciteit (C) laadt zegmaar dat je iets te lang door laden niet zo kritisch is als met snelladen. Mag je hem best nog tijdje er aan hebben hangen zegmaar. Kijk maar wat Huibert zegt. Jouw accu is 800 mAh (10% daarvan) is 80 mAh als je daar mee laadt krijg je dus 800/80 = 10 uur, maar er zijn ook nog bepaalde verliezen (warmte bv) omdat te compenseren o.a doe je x 1.4 om dat beetje 'op te heffen'. 800/80x1.4= 14 uur

Lees anders beetje de info omtrent laden door hier en bv op pkracing ook handig info.

Laatst bewerkt:
de lader voor de aa baterijen kan je niet in stellen dat ik gewoon zoon huis tuin en keuken lader die iedereen heeft

daar achter op staat 10 hrs for aa 800-900mah dus dat is dan 10 uur laden
verder valt er niks in te stellen

maar de lader voor de accus daar kom ik verder helemaal geenwijs uit en dat is het volgende

accu 6v7.2ah

lader 6v kan ook 12v
pri 230v 50hz max 22w

...daar achter op staat 10 hrs for aa 800-900mah dus dat is dan 10 uur laden

Een 900mah accu moet hierin 10u laden, even omrekenen met het regeltje van drie hoelang jouw accu's hierin moeten laden. Hoeveel bedraagt de laadstroom (gokje: 100mA) ?

accu 6v7.2ah

lader 6v kan ook 12v
pri 230v 50hz max 22w

Heb je meer specificaties van deze lader? Lijkt mij ook een constante spanningsbron, NIET gebruiken om te laden!!

de vorrige gebruiker heeft de grote accus altijd met deze lader geladen dus als er schaden is dan is het denk al te laat
maar alles werkt nog goed

dit is waar we overpraten mischien wat duidelijker

Loodaccu lader: is uitermate geschikt voor deze accu. Stel hem in op 6V (uiteraard), laden stopt automatisch als batterij vol is (spanningsbegrenzing). Blijf er wel altijd bij, weglekkend waterstofgas heeft al meerdere hobbyzolders dakpanloos gemaakt.

Ik kan het niet goed zien, maar je AA-accu's lijken me een capaciteit van 800mAh te hebben, 10 uur laden in die huis-tuin-en-keuken lader dus.

Edit: ik zie dat je de capaciteit van je AA's al gepost hebt, 800mAh dus, gelukkig, ik moet nog niet naar de oogarts, alleen wat oplettender lezen.

Laatst bewerkt:
dus met de spullen die ik nu heb moet ik het allemaal goed redden ?
ik hoop het :)

ik moet wel als ik met die lader de accu laat thuis blijven en stoppen doet hij van zelf ?
kan ik ook gewoon bij laden of pas als hij helemaal leeg is ?

heel erg bedankt iedereen

De 6 volt accu kun je met deze lader gewoon bijladen, eerst leegmaken is bar slecht voor deze accu. Voor de losse cellen geld eigenlijk hetzelfde verhaal.
Succes

aan welke tijd moet ik ongeveer denken voor het laden van zoon 6 volt accu ?
want als ik nu de lader er in steek brand het lampje groen of betekent dat dat tie aan het laden is ?

De lader op de foto laad met een maximale stroom van 800 mA (=0,8A). Wanneer je een lege accu op de lader aansluit zal de accu geladen worden met 800mA. Naarmate de accu voller raakt zal de laadstroom steeds minder worden. Uiteindelijk zal er geen stroom meer lopen wanneer de accu vol is. Daarom kan de de accu aan de lader laten hangen zo lang als je maar wilt zonder dat het de accu zal beschadigen.
De accu op de foto heeft een capaciteit van 7,2Ah (=7200mAh). Theoretisch zou de accu in 7200 / 800 = 9 uur geladen worden maar de praktijk is anders.
Ten eerste kost het laden van een accu ook energie dus een deel van 800mA zal daarvoor gebruikt worden en NIET opgeslagen worden. Hoeveel energie voor het laden nodig is, is niet te zeggen, dat variëerd ergens tussen de 10% en 40%.
Ten tweede wordt de stroom minder naarmate de accu voller raakt. Meestal zal de stroom minder gaan worden wanneer de accu voor ongeveer 80% vol is, dat zal na om en nabij een uur zijn. Die laatste 20% kunnen dan nog zeker een half uur tot misschien ook wel een uur duren!
Ik ken deze lader niet precies maar heb wel soortgelijke laders gezien. Degene die ik heb gezien werken goed en laden de accu netjes en veilig op. Wanneer de groene led aangaat zal de accu vol zijn en kan je het laden stoppen. Je kan ook eerder stoppen, na ongeveer een uur, maar een lege accu zal dan nog niet helemaal vol zijn.
Wil je meer weten over loodaccu's lees dan bij de FAQ het verhaaltje over de loodaccu's eens door.
Succes.

Back